איך לבצע חיטוי קורונה בצורה המקצועית ביותר

כללי

מרגע שנגיף הקורונה נכנס לחיינו לפני כשנה, חיינו השתנו מן הקצה אל הקצה. מעבר לבהלה הראשונית שנגרמה בקרב כל האוכלוסייה בעולם, גם דרך החיים של המדינות והאזרחים ברחבי העולם השתנה. מעבר לבידודים, מעקבים אפידמיולוגיים, ריחוק חברתי וסגרים – ההיגיינה האישית וההיגיינה במקומות ציבוריים ופרטיים הפכה למשמעותית וחשובה יותר.

 

היגיינה אישית

כבר בתחילת הדרך הדגישו בפנינו את החשיבות שבהיגיינה אישית – מסיכה, שטיפת ידיים, שיעול שלא מכוון לכף היד ושימוש שכיח באלכוג'ל שמכיל חומרים מחטאים שמסוגלים לחסל את הנגיף הזה ועוד אחרים. למעשה, כל אלו לא השתנו עד היום גם כשאנחנו בשלב מתקדם בהתמודדות מול המגיפה.

 

חיטוי מקומות ציבוריים

במקביל, המדינות הקפידו לרסס בחומרי חיטוי אזורים ציבוריים, אולם ככל שהתקדם הזמן התברר כי אופן ההדבקה של הנגיף הוא בעיקר מאדם לאדם דרך טיפות רוק ושיעול, אולם בתנאים מסוימים הוא גם מסוגל לשרוד זמן רב יחסית על משטחים. לכן, המדינות והגורמים הבריאותיים השונים לא זנחו את אופציית החיטוי של מקומות ציבוריים ומשטחים.

החיטוי הטוב ביותר לחנויות, מקומות בילוי, תחבורה ציבורית ומשרדי עבודה מתבצע בעזרת חומר שמבוסס על אקונומיקה. חומר הניקוי הפופולארי מהווה גורם יעיל למלחמה בנגיף, הוא מכיל בתוכו חומרים שיכולים להרוס כל נגיף שנתקל בהם. האקונומיקה, ששימשה כחומר חיטוי כבר במלחמת העולם הראשונה, נמצאת בחיינו גם היום כאשר ניתן למצוא אותה גם בבריכות שחייה, ובמקורות מי שתייה.

מדינות ברחבי העולם הבינו שכדי לטהר רחובות ושטחים ציבוריים הם צריכים להיעזר בריסוס שמבוסס על תמיסות אקונומיקה. אמנם יש ספקות לגבי היעילות של האקונומיקה באשר לריסוס "כללי" באוויר הפתוח, במדרכות ובכבישים. אולם, בכל הנוגע למעליות, מעקים, ידיות דלתות, דלפקים ועוד – אין ספק לגבי יעילותה, משום שכל אלו עלולים להיות משטחים מדביקים. לכן, אם ברצונכם לבצע חיטוי מקצועי ויעיל, הקפידו לבחור מקום שיודע לכוון את הריסוס למשטחי הדבקה ויתבסס על חומרים שנמצאים באקונומיקה.

 

מתי ואיפה כדאי לבצע חיטוי קורונה?

ככלל, בכל מקום שבו יש צורך "לאפס את המצב". כלומר, אם שהה בביתכם מישהו חולה קורונה ותרצו לחטא את הבית ולהחזיר אותו לקדמותו, חיטוי קורונה מקצועי יוכל לעשות את זה עבורכם. כמובן שבבחירת הגוף שיבצע את חיטוי הקורונה, הקפידו לוודא שהוא יודע ופועל לפי הדגשים שמצוינים לעיל.

כמו כן, משרדים, עסקים וחנויות ש"מארחים" בתוכם אנשים רבים במהלך היום, רצוי ואף נדרש שיבצעו חיטוי קורונה מקצועי בתדירות גבוהה. אין הדבר מבטיח, שהמקום יישאר נקי וטהור מחיידקים לאורך זמן, אולם חיטוי קורונה שכזה יוכל לסייע לכם לאפס את המצב כל כמה ימים, כך שאם על אחד המשטחים שבמשרד או בחנות נמצא נגיף קורונה חמקמק, תוכלו לחסל אותו עוד לפני שידביק אנשים נוספים.

 

חומר חיטוי

נווטו במאמר לפי נושאים