איך לבחור שירות אחזקת מבנים לבניין חדש?

אחזקת מבנים היא צורך הכרחי בכל בניין מגורים משותף, בנייני משרדים, מבנים ציבוריים ומסחריים שהופכת עם השנים למורכבת יותר.

המאמר יפרט איך לבחור שירות אחזקת מבנים לבניין חדש.

 

הצורך בחברה לשירות מבנים

בעבר כשהיה מדובר בתחזוקה של בנייני מגורים היו ממנים וועד בית שהיה אחראי לכל התחזוקה של הבניין ועל אנשי הניקיון. אם מנורה בחדר המדרגות הייתה נשרפת או שהיה צורך לאסוף כסף מהשכנים עבור תיקון כלשהו, אלו היו תפקידי וועד הבית. במהלך השנים חל שינוי משמעותי בהתייחסות לניהול בתי מגורים משותפים מכיוון שהחלו לבנות בניינים רבי קומות, גורדי שחקים ובניינים עם רשת חכמה בין אם מדובר על אינטרקום משוכלל עם מצלמות או בין אם על הסקה מרכזית משותפת. בנוסף, לצעירים רבים המנהלים קריירה לצד משפחה אין זמן או יכולת להתנדב לוועד הבית. לאור השינויים הטכנולוגיים ומרוץ החיים קמו חברות שירות אחזקת מבנים שלקחו את המושכות לידיהם ובדיוק כפי שנהוג בבנייני משרדים או מבנים ציבוריים ומסחריים אחרים, החלו בניהול שוטף ששיפר באופן משמעותי בניינים ישנים וחדשים כאחד. בשל ריבוי חברות התחזוקה חשוב לדעת כיצד לבחור חברה הגונה, עם מחירים סבירים וניסיון.

 

איך לבחור בחברה לשירות אחזקת מבנים?

בראש ובראשונה כמו כל בחירה של בעלי מקצוע חשוב לקבל המלצות טובות על החברה ולהשוות מחירים. את ההמלצות ניתן למצוא כיום בקלות מהאינדקסים השונים באינטרנט שם הגולשים מדרגים בעלי מקצוע על פי קריטריונים ובאמצעות חוות דעת בפורומים השונים, קבוצות חברתיות או ממכרים. כאשר פונים לחברת אחזקת מבנים מחירים יהוו חלק מההחלטה אם להשכיר את שירותיהם או לא. אומנם דיירים ומנהלי משרדים וחנויות לא יוותרו על האיכות והמוניטין של החברה המומלצת אך כן ירצו לקבל מחירים סבירים מחברה אמינה. שנית, ישנה חשיבות רבה לניסיון של החברה בניהול מבנים חדשים וכל הכרוך בהם. לא מדובר רק על ניהול של אנשי הניקיון אלא מתן מענה מקצועי לצורך שיפור או תיקון, ניהול תשלומים קבועים לרשויות השונות, תפעול שוטף של המעליות, מערכת ההסקה המרכזית, המזגנים וכד'. חברה כמו שליף אחזקות למשל, היא חברה עם ניסיון רחב בתחום זה של כל סוגי המבנים החדשים.

 

יעילות ומקצועיות

אף בניין מגורים או בניין משרדים לא צריך חברה שכאילו תנהל את הבניין אך למעשה תשב בחיבוק ידיים רוב הזמן במיוחד כשמדובר במבנים חדשים במצב תקין. אחת מהסיבות לבחירת חברה לתחזוקת מבנים היא היעילות שלה, הגדלת ראש ושירות מיטבי. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לעשות תיאום ציפיות לפני שחותמים עם חברה כלשהיא ולהגדיר מראש את הפעולות שלה והצרכים של השוכרים את השירותים שלה. לסיכום, בחירת חברת תחזוקה צריכה להיעשות בקפידה ובאמצעות המלצות חמות על מנת לספק את המענה הדרוש.

 

אנשי תחזוקה

נווטו במאמר לפי נושאים