איך לבחור עו"ד שיעזור לכם לקבל נכות כללית?

אם נפצעתם או חליתם, אתם ודאי מתמודדים עם שינוי מהותי באורח החיים שלכם, ועם הקשיים הפיזיים והרגשיים של שינוי כל כך משמעותי. בנוסף, לצערנו בישראל, קבלת הכרה בנכות שלכם היא תהליך מורכב, ופעמים רבות נדרשת עזרה של עורך דין לצורך קבלת נכות כללית. כדי שתהליך קבלת הנכות הכללית יהיה חלק ככל האפשר, חשוב לדעת איך לבחור עורך דין נכון לצרכים שלכם.

 

כמה מילים על נכות כללית

כשמדברים על קבלת נכות כללית, הכוונה היא להכרה במצב בו מוענקת קצבה ע"י הביטוח הלאומי. קצבת נכות מיועדת למי שיכולת ההשתכרות שלו והיכולת לפרנס את עצמו ואת משפחתו נפגעה ב-50% לפחות בעקבות לקות גופנית, שכלית או נפשית. הקצבה היא חודשית וגובהה המירבי הינו 3,700 שקלים. כדי לקבל את הקצבה, יש צורך בהגשת תביעה באתר הביטוח הלאומי, אשר גוררת הזמנה להופעה בפני ועדה רפואית. עו"ד נכות כללית הוא המומחה שעשוי להקל עליכם בקבלת נכות כללית – איך תבחרו בו?

 

בדקו מה ההתמחות של עורך הדין

כאשר אתם צריכים לבחור עורך דין שיסייע לכם  בתהליך קבלת קצבת נכות כללית, עליכם לבדוק את ההתמחות הספציפית של עורך הדין. קודם כל ודאו שעורך הדין מתמחה בתביעות ביטוח לאומי, כלומר שיש לו היכולת והמומחיות לערער על החלטות הביטוח הלאומי. בנוסף ודאו באיזה תחום עורך הדין מתמחה – נכות כללית כתוצאה מתאונת דרכים, או נכות כללית כתוצאה מתאונת עבודה ועוד. יש ניואנסים חשובים שעוזרים לעורך הדין לטעון טיעון נכון אם יש לו היכרות עם הנושא. ישנם עורכי דין עם מספר התמחויות אבל יש לוודא שיש להם ניסיון בתחום הנדרש במקרה שלכם.

 

בחנו את ניסיונו של עורך הדין

ניסיון הוא קריטריון משמעותי ביותר בבחירת עורך דין לנכות כללית. ניסיון מספק לעורך הדין היכרות עם ההסתעפויות והאפשרויות של ההתפתחות בכל תיק, וכך הוא אינו מופתע ויכול להגיב להחלטות הביטוח הלאומי ולהכין אתכם הרבה יותר טוב לוועדה הרפואית. בנוסף, ניסיון מקנה לעורך הדין היכרות עם הנפשות הפועלות במערכה, והיכרות כזאת מאפשרת גם הכנה יותר מדויקת לבקשת הנכות.

 

האם לעורך הדין יש היכרות מספקת עם גוף האדם?

היכרות עם גוף האדם היא כלי חשוב שיש בידי עורך דין נכות כללית. כיוון שהועדה הרפואית מורכבת בעיקר מרופאים, הטיעונים שמפנים אליהם צריכים להיות תקפים מבחינה רפואית.

סיכום

התמודדות עם נכות היא סיפור קשה בפני עצמו.  על כך יש להוסיף את ההתמודדות עם קבלת הקיצבה וההכרה בנכות על ידי הביטוח הלאומי. בשביל להקל על ההליך כדאי להיעזר בשירותים של עורך דין מומחה לתחום הנכות הכללית. גם הבחירה עצמה בעורך הדין היא בעלת חשיבות. עליכם לוודא כי עורך הדין הוא בעל התמחות נכונה, ניסיון עשיר בתחום, והיכרות מעמיקה עם גוף האדם.

עורך דין לקוח פצוע מבקר

נווטו במאמר לפי נושאים