איך וטרינר יודע להבדיל בין אוכל רגיל לכלבים לאוכל רפואי

וטרינרים כמומחים בבריאות בעלי חיים, יכולים לאבחן ולטפל במדויק במגוון מצבים בריאותיים שונים כמו גם כל מה שקשור לתזונת כלבים. אבל איך הם יודעים מה ההבדל בין מזון רגיל לכלבים למזון רפואי לכלבים? במיוחד בסביבה שבה יצרני מזון רבים של אוכל לכלבים טוענים שהאוכל שלהם רפואי ללא שום הסמכה או ביסוס ראויים.

 

איך וטרינר מחליט עם כלב צריך אוכל רגיל או אוכל רפואי?

הדבר הראשון שהווטרינר יעשה הוא להעריך את הבריאות הכללית של הכלב. זה כולל הערכת גיל הכלב, גזע, משקל, אורח חיים וכל מצב רפואי קיים. הווטרינר ייקח בחשבון גם אלרגיות או רגישויות שיש לכלב.

לאחר שלווטרינר יש הבנה מלאה של בריאות הכלב שלכם, הוא יכול לקבל החלטה מושכלת לגבי סוג המזון המתאים ביותר לכלב. זאת כמובן לאחר שנעשתה הצלבה ונמצא האוכל הרפואי שייענה על הדרישות הבריאותיות של הכלב שלכם.

מזון תרופתי

ההבדל בין אוכל רגיל לאוכל רפואי לכלבים

אוכל רגיל לכלבים נועד לספק את החומרים המזינים הדרושים לכלב בריא. הוא מכיל בדרך כלל איזון של חלבון, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים. חשוב שהמזון יהיה מלא ומאוזן, כלומר יעמוד בכל הדרישות התזונתיות לכלב בריא. אוכל רפואי, לעומת זאת, מיוצר במיוחד כדי לתת מענה למצב רפואי ספציפי.

לדוגמה, אם לכלב יש אלרגיה למזון, הווטרינר עשוי לרשום מזון היפו אלרגני. לחלופין, אם כלב סובל ממחלת כליות או כבד, הווטרינר עשוי להמליץ ​​על תזונה מיוחדת דלת חלבון ונתרן. הווטרינר ישקול גם את העדפתו האישית של הכלב בבחירת מזון. חלק מהכלבים עשויים להיות אכלנים בררנים, בעוד שלאחרים יש סלידה ממרקמים או טעמים מסוימים.

הווטרינר ייקח את כל הגורמים הללו בחשבון בעת ​​מתן המלצה. לבסוף, הווטרינר ישקול גם את העלות כאשר ימליץ על מזון, ויכול גם לספק המלצה על חנות כלבים שמוכרת את האוכל הדרוש לכלב שלכם.

 

גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון

סוגי מזון שונים יכולים להשתנות מאוד במחיר, ולכן הווטרינר צריך לקחת בחשבון את הבריאות הכללית ואורח החיים של הכלב שלכם, כדי לקבוע איזה מזון הוא בעל הערך הטוב ביותר עבורו. במטרה לספק את המענה הטוב ביותר, שיעניק לכלב את התזונה הטובה ביותר.

 

לסיכום

לוטרינרים יש את המומחיות והניסיון לעזור לכם לבחור את המזון הטוב ביותר עבור הכלב שלכם. הם לוקחים בחשבון את גיל הכלב, גזע, אורח חייו ומצבים רפואיים קיימים כדי לקבוע איזה מזון הוא המתאים ביותר.

אוכל רגיל לכלבים נועד לספק את כל אבות המזון הנחוצים לכלב בריא, בעוד אוכל רפואי לכלבים מיועד לתת מענה למצב רפואי ספציפי של הכלב שלכם. כמו כן, הווטרינר יתחשב בהעדפה האישית של הכלב על מנת לוודא שהכלב מקבל מזון שהוא גם אוכל בסופו של דבר.

מזון רגיל לכלבים

נווטו במאמר לפי נושאים