אז קניתם ארגז כלים, מה עכשיו? שמונה פרטי חובה לארגז הכלים

עשיתם עוד צעד לעצמאות בתחום הבנייה והעיצוב בבית, קניתם ארגז כלים. נהדר! עכשיו נותר רק להבין באילו כלים מומלץ למלא אותו וכיצד הם יכולים להועיל לנו בחיי היום יום בבית.

 

ארגזי כלים

ישנן סוגים רבים של ארגזי כלים המותאמים לסוגי עבודות שונות ולהכלה של כלים מסוגים שונים. להכרת עולם ארגזי הכלים ולסוגים השונים והאיכותיים ביותר בשוק מומלץ להיכנס לקישור הבא – ארגזי כלים

 

כיצד בוחרים כלי עבודה?

כדי לקחת בשתי הידיים את השיפצורים והתיקונים הקטנים בבית מבלי לקרוא לאיש מקצוע, ישנם כמה כלים בסיסיים שתוכלו להיעזר בהם. לא, אתם לא חייבים ניסיון ארוך שנים כדי לתלות מדף או להחזיר למקום בורג שנפל מהשולחן. בואו נעבור על כמה מכלי החובה בכל ארגז כלים ביתי.

 

פטיש

פטיש זו לא מילה גסה. יש לו שימושים רבים כמו דפיקת מסמרים, לתליית תמונות או דברים אחרים לא כבדים מאוד על הקיר. מומלץ לבחור פטיש שחלקו האחורי שולף מסמרים. הפטישים מגיעים במשקלים שונים (ככל שהפטיש כבד יותר, עוצמת הדפיקה שלו עולה.)

 

מברג פיליפס

מדובר במברג שבקצה שלו יש חתיכת ברזל קטנה בצורת קונוס, שעליה ארבע צלעות שיוצרות מורה של +. מברג זה נועד להבריג ברגים בעלי ראש פיליפס.

 

מברג שטוח

מברג שבקצה שלו חתיכת ברזל בצורת קונוס שמסתיימת בלהב. ישנם מברגים שטוחים בגדלים שונים המתאימים לעבודות שונות, הרגילים לא גדולים, בקוטר של חצי מטבע שקל. מברג שטוח נועד להבריג ברגים בעלי ראש שטוח.

 

פלייר

פלייר, או בשמו העברי – צבת, הוא כלי עבודה שנועד לתפוס עצמים שונים בעבודה. ניתן לשלוף באמצעותו מסמרים מהקיר לדוגמא.

 

קאטר

מכשיר שדומה בצורה שלו לפלייר רק עם תפקיד שונה. קאטרים נועדו לחתוך כבלים חזקים וחוטי ברזל. הן משמשים כמעיין מספריים גדולות לעצמים מסיביים.

 

סרט מדידה

בארגז הכלים חשוב שיהיה גם סרט מדידה, על מנת לאפשר לכם עבודה מדויקת ומתוכננת. רצוי שיהיה סרט מדידה ארוך, לפחות חמישה מטרים.

 

מקדחה

מקדחה זהו כלי עבודה בסיסי לקדיחת חורים. לרוב תגיע בארגז משל עצמה ופועלת על כוח חשמלי. המקדחה תגיע עם ראשים שונים שמאפשרים ליצור חורים בגדלים שונים שיתאמו לברגים בגדלים שונים. ככל שהבורג גדול יותר כך האחיזה שלו בקיר חזקה יותר וניתן להניח עליו דברים כבדים יותר. לדוגמא, תמונה על הקיר לא תצריך את אותו גודל בורג כמו טלוויזיה.

 

דיבלים

צירי פלסטיק שנכנסים לקיר אחרי קדיחת החור ולפני הכנסת הבורג. מטרתם לחזק את אחיזת המסמר בקיר. בקירות גבס אפשר להשתמש בדיבלים ייחודים לתליית מסמרים ללא צורך בקידוח.

 

לסיכום

עולם כלי העובדה רחב, וככל שתכירו אותו יותר כך יגדלו בפניכם האופציות לשיפוצים קטנים ביתיים. למידע נוסף על עולם כלי העבודה תוכלו למצוא בקישור הבא – כלי עבודה

ארגז

 

נווטו במאמר לפי נושאים