ניסור עמוד בטון

מחפשים ניסור עמוד בטון? ריכזנו עבורכם את קבלני הבטון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו את קבלני הבטון עכשיו:

חיתוך בטון, או ניסור בטון הוא עבודה למקצוענים. בטון הוא אחד החומרים הקשים ועמידים שיש והוא משמש לבניית יסודות של בניינים, לבניית קירות תומכים, רצפות, תקרות ותמיכה בתשתיות. הכלים המשמשים לחיתוך, או ניסור בטון הם חדים וחזקים במיוחד ולכן יש בהם פוטנציאל לא קטן של סכנה – למבנה ולאנשים השוהים ועובדים בתוכו. 

אם כן, מהן הסכנות הייחודיות בעת ניסור עמוד בטון ומהן הדרכים להימנע מהן?

אם כן, מהן הסכנות הייחודיות בעת ניסור עמוד בטון ומהן הדרכים להימנע מהן?

 

ניסור עמוד בטון – הכללים החשובים ליישום

עבודת חיתוך בטון היא סופית ואינה ניתנת לתיקון ולכן חשוב לבצע אותה במדויק וביעילות.

אלה הכללים לביצוע חיתוך עמוד בטון:

  • מגוון של מסורים ולהבים, שיאפשרו את עבודת הניסור בכל סוג של בטון, עובי של משטח, מיקום, צורה ותנאי שטח. למשל, מסורים רטובים מתאימים לעבודה בסביבה שצריכה להישאר סטרילית ונקיה, למרות עבודת הניסור. לעומת זאת, במקרה של בטון מזוין אפשר לנסר רק עם להב יהלום, המצופה בשבבים זעירים של יהלומים, שהופכים את הלהב לחד וחזק ומאפשרים לו לחדור דרך כל חומר כמעט. החזקה של כמה סוגי להבים ומסורים, מאפשרת לצוות העובדים להמשיך בעבודה ללא הפרעות וללא עיכובים – גם אם עולה הצורך להחליף כלי עבודה מסיבות שונות במהלך העבודה.

אלה הכללים לביצוע חיתוך עמוד בטון:

  • בחירה של המסורים המתאימים ביותר לסוג העבודה – שימוש במסור שאינו מתאים לסוג העבודה עלולה לגרום לנזקים למבנה ולהוות סכנה בטיחותית לעובדים במתחם. בחירת המסור המתאים נעשית על ידי מומחים מהתחום, שבוחרים מתוך 4 סוגים עיקריים של מסורים לחיתוך בטון
  1. מסור ידני – מסור קטן, המאפשר שימוש בחללים קטנים ומורכבים, שקשה להגיע אליהם, או כדי לבצע גימורים עדינים בחיתוך בטון ידני לאחר החיתוך העיקרי.
  2. מסור רטוב – מסור שמזרים מים אל הלהב באופן קבוע תוך כדי עבודת הניסור, כדי לקרר את האזור ולהימנע מחימום יתר, הנוצר באופן טבעי בגלל מהירות החיכוך וכדי למנוע פיזור של אבק כתוצאה מפעולת הניסור. מסור כזה מתאים במיוחד לעבודה בחללים שאין אפשרות לפנות אותם מאנשים לצורך עבודת החיתוך, מפני שהוא פועל בצורה נקיה וקלה במיוחד.
  3. מסור יהלום – מסור שהלהב שלו מכוסה שבבי יהלום, המאפשרים חיתוך מהיר, קל, חד ונקי. זהו גם מסור חזק במיוחד, המחייב הפעלה על ידי מפעיל מקצועי ומיומן כדי להימנע מנזקים וסכנות.
  4. מסורי הליכה – המפעיל הולך מאחורי המסור, בעת ביצוע פרויקטים גדולים, כמו הריסת קירות בטון. זהו מסור כבד ומקצועי, שיתרונו העיקרי בעבודה מהירה וחלקה.
  • כאמור, אם יש צורך לבצע את ניסור העמוד במקום מאויש, שאין אפשרות לפנות מנו את האנשים השוהים בו, יש צורך להשתמש במסור רטוב, מונע התפזרות של חלקיקי אבק ונתזי בטון ממקום הניסור. אבק שנוצר בעת חיתוך בטון הוא רעיל ועלול לסכן את בריאות השוהים במבנה. זוהי הסיבה שבגללה מקפידים על שימוש במסור רטוב – אם יש צורך בניסור עמוד בטון בתוך מבנה סגור, אם כי שימוש במסור רטוב יכול להתאים גם בפרויקטים המבוצעים באתר פתוח. כמובן שיש לוודא מראש את קיומה של נקודת מים מתאימה באזור ולנתק את זרם החשמל בכל הסביבה הקרובה.
  • שימוש בלהבים חדים – כל בלאי, או נזק בלהב המסור מחייב החלפה מיידית כדי למנוע נזקים, או פגיעה בבני אדם. לכן ניסור עמוד בטון מחייב שימוש בלהבים חדים, חזקים, חדשים ואיכותיים. בנוסף, להבים חדים מצמצמים את עוצמת החיכוך, מפחיתים את אפקט ההתחממות ומונעים יצירת אבק מיותר.

 

 

שימו לב לתשתיות בעת ניסור עמוד בטון

פעמים רבות משטחי הבטון בבניין – עמודי בטון, קירות בטון, תקרה, או רצפת בטון – משמשים תמיכה למגוון תשתיות. בין אם מדובר ברשת החשמל, או המים, צנרת להובלת גז, או כבלי תקשורת, חשוב לוודא שפעולת הניסור לא פוגעת בהן.

ניסור של כבלי חשמל עשוי להיות הרה אסון וגם לפגוע בתפקוד התקין של חלקים שונים במבנה, במיוחד אם מדובר במבנה פעיל.

ניסור של צינורות מים עלול להוביל להצפות, עצירת השימוש במים במבנה כולו ולדרוש מהקבלנים לעצור את העבודה, לתקן את הנזק שנוצר ולחשב את צעדיהם מחדש לפני שיוכלו לחזור לעבודת הניסור.

חיתוך של צינורות גז, או תקשורת עשוי להיות לא פחות בעייתי ולכן חשוב להיעזר בתכניות הבניה של המבנה לפני שמתחילים לנסר את עמודי הבטון.

כמו כן, עמודי בטון משמשים פעמים רבות לתמיכה מרכזית מבנה ולכן ניסור שלהם צריך להתבצע בראש ובראשונה, רק לאחר שמהנדס, קונסטרוקטור, או אדריכל מומחה בחנו את הרעיון, בדקו את המיקום המדויק המתאים לניסור והסכימו כי ניסור העמוד לא עלול לגרום לנזקים כבדים למבנה כולו.

במידה והעמוד מחוזק עם מוטות ברזל, או פלדה, הניסור יבוצע על ידי מסור יהלום בלבד וגם בחירת המסור והלהב צריכה להתבצע על ידי אנשי מקצוע שמבינים את הצרכים השונים של כל פרויקט ומתמחים בבחירת הכלים המתאימים לביצוע העבודה.

שימו לב לתשתיות בעת ניסור עמוד בטון

 

לסיכום

חיתוך, או ניסור עמוד בטון אינו שונה באופן מהותי מעבודות ניסור אחרות הוא מצריך זהירות רבה, לצד מקצועיות, ניסיון ומיומנות. הוא מחייב התייעצות עם אנשי מקצוע ומומחים בתחומים שונים, שיאשרו את בחירת כלי העבודה, מיקום הניסור והקפדה על כללי הבטיחות השונים הנדרשים בעבודות מסוג זה.

כל מה שנותר לכם לעשות הוא לבחור את אנשי המקצוע המתאימים, כדי שהעבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר.

ניסור עמוד בטון החל מ- 600 ₪
ניסור בטון במרפסת החל מ-500 ₪
ניסור בטון בפרויקט שיפוץ דירה החל מ-300 ₪

 

כן. ניסור עמוד בטון הוא אחד השירותים אשר מספקות חברות ניסור וקידוח בטון, והוא מתבצע בדרכים מסוימות אשר מאפשרות זאת.

הסכנה העיקרית והמרכזית ביותר היא גרימת נזק כלשהו ליציבות של הבניין בשל ניסור לא נכון. לשם כך, יש לבצע זאת בליווי של מהנדס בניין.

לכל תהליך ניסור עמוד בטון נדרש זמן שונה בהתאם למאפיינים משתנים של תהליך העבודה.

הצעת מחיר לכל עבודה שהיא, ניתן לקבל מטעם חברת העבודה אשר ממנה אתם מעוניינים לקבל את השירות הדרוש לכם.

נווטו במאמר לפי נושאים