ניסור קירות טרומיים

מחפשים ניסור קירות טרומיים? ריכזנו עבורכם את קבלני הבטון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו את קבלני הבטון עכשיו:

קיר בטון טרומי הוא קיר בטון מוכן להרכבה, אותו מייצרים מראש. הדבר דומה מעט לקוביות הרכבה מוכנות, שקונים ומרכיבים בצורת המבנה הרצויה.

עם כניסת טכנולוגיות בנייה חדשות אל השוק, הפכו קירות אלה לנפוצים מאוד.

ניסור קיר כזה נדרש כאשר יש צורך לפתוח פתח לדלת, או חלון בקיר קיים, או כאשר רוצים לחבר בין שני חדרים, באמצעות הסרת קיר בטון טרומי, שתי דירות וכן הלאה.

לפני ניסור קירות טרומיים – חשוב לבדוק כמה דברים

ניסור, או פירוק של קיר, יכול להיות עניין מורכב, מפני שיש קירות שתפקידם לתמוך במבנה, או שיש מאחוריהם תשתיות חשובות. לכן, לפני הסרה, או ניסור קיר טרומי, יש לעשות כמה בדיקות והכנות, חלקן בסיוע מהנדס,  אדריכל, או איש מקצוע רלוונטי אחר:

  • בדיקה האם יש בתוך הקיר תשתיות, כמו צנרת מים, גז, או חשמל. במקרה שאכן יש תשתיות כאלה בתוך הקיר, אם הבדיקה לא מבוצעת כראוי, עלולים להיגרם נזקים חמורים לתשתיות עצמן, למבנה ולאנשים הנמצאים בקרבת מקום. לכן, במקרה של חוסר ודאות, יש לשכור את שירותיו של מומחה בתחום הבנייה, שיוודא מעל לכל ספק שאפשר לנסר את הקיר ואין בתוכו תשתיות.
  • אם קיימות תשתיות בתוך הקיר הטרומי, יש לוודא שהם אינם פעילים, בטרם תתחיל עבודת הניסור. 
  • אם התשתיות פעילות, יש לבצע מעקף מתוכנן כדי להימנע מפגיעה בהן.
  • יש לוודא באופן חד משמעי שהקיר אינו קיר תומך במבנה. אם יש ספק – יש לשכור את שירותיו של מהנדס בניין מומחה, שישלול את העניין לפני תחילת העבודה.
  • יש למדוד במדויק את עובי הקיר, כדי לתכנן בצורה מדויקת ויעילה את הניסור ולבחור מסור מתאים לעבודה.
  • יש לסמן במדויק את גודל הפתח הרצוי ומיקומו, מפני שהעבודה מתבצעת באמצעות כלים חדים וחזקים מאוד וכל חיתוך לא מדויק עלול לגרום לנזק חסר תקנה.

לפני ניסור קירות טרומיים - חשוב לבדוק כמה דברים

בדיקות חשובות נוספות – מה כוללת הצעת המחיר

הצעת המחיר עשויה להיות גורם מפתח להצלחת העבודה ולשביעות רצונכם ממנה. לכם חשוב לבדוק אותה היטב, להשוות כמה הצעות ולוודא שההצעה שאתם מקבלים כוללת את כל מה שחשוב לכם:

  • הצעה כוללת מחיר הוגן – לא נמוך מדי, מכיוון שזה עלול להעיד על חוסר ניסיון, או חוסר מקצועיות.
  • פינוי הפסולת בסיון העבודה, מפני שמדובר בחתיכות גדולות וכבדות של בטון, שקשה לפנות בלי הציוד המתאים.
  • שימוש בציוד מתאים – כדאי לבדוק שבעלי המקצוע מתחייבים להחליף על חשבונם את הציוד, במידה ויתברר שבחרו להשתמש בלהב מסור לא מתאים, או בחלקי ציוד אחרים שיש להחליפם לצורך ביצוע מדויק של העבודה.
  • ביטוחים, אחריות ובטיחות מאחר ומדובר בעבודה שיש בה סיכונים לא מעטים, לעובדים, לאנשים שמסביב, למבנה ועוד, חשוב לוודא שהקבלן שלכם עובד עם ביטוחים מתאימים, שיש לו רישוי רלוונטי ושהוא נותן גם אחריות ארוכת טווח על ביצוע העבודה. אם חלילה מתרחשת טעות, או תקלה בעת הניסור, עלול להיגרם נזק חסר תקנה למבנה ולכן חשוב שגם מקרים כאלה יהיו מכוסים ביטוחית וכן באחריות שנותן הקבלן.

 

 

כמה מילים על החלק הטכני של ניסור קירות טרומיים

קיימות מספר שיטות לניסור קירות טרומיים, אבל היעילה והמקצועית שבהן היא ללא ספק השיטה שנקראת "ניסור יהלום".

מכיוון שבטון הוא אחד החומרים החזקים והעמידים שיש, צריך מסור חד וחזק במיוחד כדי לנסר אותו. מסור יהלום הוא מסור שהלהב שלו משובץ רסיסים זעירים של יהלומים, מפני שיהלום הוא אחד החומרים הבודדים,  שמסוגלים להבטיח ניסור מדויק של בטון.

שימוש בלהב מכוסה שבבי יהלום מאפשר לבעלי המקצוע לנסר בצורה מדויקת, אחידה וחלקה, לחלק את הקיר לחלקים קטנים יותר, אותם אפשר בקלות לפנות מהשטח בתום העבודה.

מסורי יהלום נחלקים לכמה סוגים, שכל אחד מהם מתאים לביצוע סוג אחר של עבודה. 

חלקם נעים על גבי מסילה אופקית, או אנכית, כדי להבטיח קווי ניסור ישרים, מדויקים ואחידים, מופעלים על ידי מפעיל מקצועי ומיומן באמצעות שלט רחוק.

שיטת עבודה זו מסייעת לדיוק של קווי הניסור, אך גם שומרת על בטיחות המפעיל, מפני שמדובר במסורים חדים וחזקים במיוחד, שעלולים לגרום לפגיעות קשות.

לבסוף, לקבלנים המפעילים מסורים כאלה יש שיטות יעילות למניעת התפזרות האבק שנוצר במהלך הניסור לשמירה על טמפרטורה נמוכה של המסור ושל הקיר באמצעות שימוש במים, המקררים את הלהב ואת הקיר, שומרים על טמפרטורות נמוכות ומונעים מהאבק להתפזר.

כמה מילים על החלק הטכני של ניסור קירות טרומיים

 

לסיכום – ניסור קיר טרומי – לא מה שחשבתם

כפי שאתם רואים, ניסור קירות בטון, או קירות טרומיים, נחשב לעבודה מקצועית, הדורשת מיומנות, הכשרה וניסיון, כדי לבצע אותה כראוי.

שימוש במסור יהלום הוא יעיל מאוד, אך יכול להיות גם מסוכן ובעל פוטנציאל לגרימת נזק – אם הוא נמצא בידיים לא נכונות.

יחד עם זאת, קבלן מנוסה, מורשה ומיומן, העושה שימוש בכלים המתאימים ופועל לפי השלבים הדרושים והמקובלים, יכול להעניק לכם שירות ניסור קיר טרומי, שיהיה ישר, אחיד, נקי וגם בטיחותי ושקט.

 

 

ניסור קירות טרומיים החל מ- 1000 ₪
ניסור בטון במרפסת החל מ-500 ₪
ניסור בטון בפרויקט שיפוץ דירה החל מ-300 ₪

 

 

ניסור קירות טרומיים הוא טכניקה יעילה ומדויקת ביותר עבור עבודה מול בטון מכל סוג שהוא, ובפרט בטון של מקלט.

כמובן. כל תהליך עבודה כולל סכנות כאלו ואחרות. במקרה זה הסכנות נובעות בעיקרן מהעבודה עם כלי החיתוך העוצמתיים.

ניסור קירות טרומיים הוא טכניקת ניסור וחיתוך אשר יכולה לעמוד בפני קשיים ברמות שונות הודות לכלי העבודה המתקדמים שלנו.

תהליך העבודה מחולק בעיקרו לשני חלקים, בניית תכנית עבודה וביצוע העבודה עצמו.

נווטו במאמר לפי נושאים