ריצוף דמוי בטון

יש כאלה שמאוד אוהבים את המראה הבלתי מהוקצע של הבטון. אחרים סבורים שהחזות האפורה והבלתי מהוקצעת שלו לא מושכת במיוחד את העין. בשנים האחרונות ניתן לראות טרנד ברור של עיצוב בבטון, כולל רצפת בטון מיוחדת.

זה מתאים לא רק למבנים תעשייתיים, שבהם נחוצה רצפה מאוד חזקה ומאוד עמידה. פתרונות מיוחדים כגון בטון לבן או בטון מוחלק מאפשרים לייצור רצפת בטון מרהיבה, אפילו יוקרתית. אבל גם מי שאוהב מאוד את המראה של הבטון הדקורטיבי עשוי לגלות שמסיבות שונות רצפת בטון עשויה שלא להתאים.

מה בכל זאת ניתן לעשות? במסגרת הפתרונות המקובלים אפשר להתקין ריצוף דמוי בטון. אם אתם לא בטוחים, מתלבטים או פשוט רוצים לדעת יותר, חשוב להבין כמה דברים. מהו הריצוף הזה. מתי הוא יתאים יותר מריצוף בטון מקורי. מהם היתרונות החשובים שלו ומדוע מעצבי פנים ואדריכלים ממליצים עליו.

 

פחות יקר מריצוף בטון

כאשר רוצים לשפץ את הבית או לבנות בית חדש לחלוטין ולא קיימת מגבלה של כסף, אפשר לעשות את הכל בגדול. אבל בחיים יש הרבה מאוד מגבלות, לעיתים הנדסיות ותכנוניות ולעיתים, מה לעשות, גם כספיות. רצפת בטון מוחלק או אריחי בטון מקוריים מהווים פתרון די יקר.

גם כאלה שמאוד מתחברים למראה הזה, שיכול להיות אפור קלאסי או לבן שנהב עשויים להירתע מהעלות הגבוהה. אריחי ריצוף דמויי בטון יכולים להוות חלופה טובה מאוד. מצד אחד, הם נותנים את המראה הרצוי, ולא ניתן כמעט להבחין בהבדל. מצד שני, הם יותר זולים מהמקור.

 

התחליף הדק יותר

רצפת בטון מקורית תהיה בדרך כלל עבה יחסית. אם בונים בית חדש בבניה עצמית או בפרויקט חדש של בניה לגובה, אין בכך בעיה. מראש, היבטים תכנוניים כגון הגובה של הדלתות והפתחים נלקחים בחשבון והכל בא על מקומו בשלום, יפה, אסתטי ונוח.

אבל, כאשר מדובר בשיפוץ וכפי שמקובל היום רוצים להימנע מהרמת הרצפה הישנה, יציקת ריצוף בטון עשויה להוות בעיה. כדי להתגבר על כך, מה שאפשר לעשות זה פשוט להזמין ריצוף דמוי בטון. את הריצוף הזה אין בעיה להדביק גם על הריצוף הקיים שכן הגובה שלו סטנדרטי ולא עבה כמו ריצוף בטון רגיל.

 

פירוק נקודתי אפשרי

רצפת בטון שאותה יוצקים כיחידה אחת לא מאפשרת ביצוע שינויים בצורה גמישה כפי שמתקיים בריצוף של מרצפות. אם לדוגמא תהיה נזילה או פיצוץ בצינור, יהיה צריך להרוס חלק מהרצפה ולא ניתן לפרק בקלות מרצפת אחת או כמה מרצפות בודדות. גם ביצוע שיפוצים די רציניים שדורשים שינויים בריצוף יהיה הרבה יותר פשוט כאשר עושים שימוש בריצוף דמוי בטון.

 

על מה חשוב להקפיד?

אם ריצוף דמוי בטון נראה לכם כעת כמו הפתרון המתבקש עבורכם, כדאי להקפיד על כמה דברים. קודם כל, וודאו שהתקנת הריצוף תיעשה באופן מוקפד ושהרצפות השונות תהינה באיכות גבוהה. מקובלות מאוד מרצפות גרניט פורצלן, שהן ככל הנראה המרצפות הכי מבוקשות בארץ. ההבדל, במקרה זה, נובע מתהליך ייצור שמעניק את המראה המדויק דמוי הבטון.

חשוב שהמרצפות תהינה סוג א', בלי פגמים ובלי עיוותים. יש כיום יצרנים שמחזיקים גם מרצפות מאיכות ירודה. מי שמשלם מחיר מלא צריך לוודא כי הוא מקבל את התמורה המלאה לכספו. עוד כדאי להקפיד על הגוון המבוקש. חשבתם שבטון הוא אפור? זה נכון כמובן, אבל מסתבר שיש הרבה מאוד גוונים של אפור. שבו וחשבו מהו הגוון המדויק שייראה לכם מושלם. לסיום, הקפידו לבחור בגודל המרצפות שנכון לביתכם. אין זה עניין של מה בכך ויש המתייעצים לאורך הדרך עם מעצבים או יועצים מביני עניין.

ריצוף דמוי בטון

נווטו במאמר לפי נושאים