טיפים לניסוח הסכם עם קבלן ניסור בטון

מחפשים טיפים לניסוח הסכם עם קבלן ניסור בטון? ריכזנו עבורכם את קבלני הבטון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו את קבלני הבטון עכשיו:

כל איש מקצוע שתעמדו מולו לאורך החיים, יחזיק בידע רב יותר משלכם בתחומו, לצד כלי עבודה וניסיון, מה שעלול לגרום לכם להרגיש חסרי ביטחון ואף ליצור קושי באמון.

אחרי הכל – מי מבטיח לכם שהוא לא עובד עליכם ושתהיו מרוצים מהעבודה שהוא ביצע לאורך זמן?

בדיוק לשם כך נולדו הסכמי עבודה, שתפקידם להגן על הזכויות שלכם בעת ביצוע עבודות בניה, או שיפוצים: לוודא שתשלמו את מה שצריך ולא יותר, שתקבלו עבודה איכותית עם תוצאות טובות ועמידות לטווח הארוך ושאם תהיה בעיה – יהיה לכם למי לפנות.

 

שניה לפני שתנסחו הסכם – איך מוצאים בעל מקצוע אמין?

  1. המלצות – מכירים מישהו שנעזר בשירות של קבלן ניסור בטון בעבר? יש לכם מזל. בקשו ממנו המלצות על בעל המקצוע ועל התהליך כולו.
  2. אם אתם לא מוצאים המלצות של מכרים, משפחה וחברים, נסו למצוא קבלן מומלץ לניסור בטון דרך חברות שיפוצים, או אפילו חברות לניהול תחזוקה בבניינים. לרוב, אנשים בתחום קרוב, עשויים להכיר אנשי מקצוע מתחום זה ואף להמליץ על אלה שכדאי לעבוד איתם.
  3. בקשו הצעת מחיר מפורטת, שתכלול פרטים מדוייקים על ביצוע העבודה ומה היא כוללת, מספר הקידוחים, גודלם, המיקומים שלהם, לוח זמנים לביצוע העבודה ועלויות של העבודה.
  4. בדקו שמדובר בקבלן מורשה, המופיע גם בפנקס הקבלנים, מה שיבטיח לכם כי מדובר באדם בעל ניסיון מקצועי של כמה שנים, ללא עבר פלילי ובוגר קורס מקצועי בתחום.
  5. אם מדובר בפרויקט גדול ומורכב, מומלץ למנות מטעמכם מהנדס, או אדריכל שיהיה מוסמך מטעמכם לפקח באופן מקצועי על ביצוע תקין של העבודה. מתוך ההיכרות שלו עם התחום, הוא יוכל לוודא ולהבטיח שהעבודה מתבצעת על פי סטנדרטים מחמירים של בטיחות ואיכות ולשביעות רצונכם.
  6. רצוי לבחור בעל מקצוע מהאזור שלכם, שלא יידרש לו זמן רב להגיע למקום העבודה, שלא ידרוש תשלום גם עבור נסיעות ארוכות.

 

טיפים לניסוח הסכם עם קבלן ניסור בטון
טיפים לניסוח הסכם עם קבלן ניסור בטון

 

חשוב שתדעו לפני שתזמינו קבלן לניסור בטון

בישראל פועלות מאות חברות לניסור וקידוח בטון. רובן פועלות באופן מקצועי, מציעות שירותים שונים בתחום הבטון ועושות עבודה טובה, אבל כדי להבטיח שתעבדו מול קבלן ניסור בטון שמקפיד על עמידה בלוחות זמנים, עבודה בהתאם לכל כללי הבטיחות המתבקשים, עבודה איכותית ומתן אחריות בתום העבודה, כדאי להסתייע במהנדס, או אדריכל שיפקח על העבודות עבורכם, לבחור חברה מוכרת ומומלצת ולשאול את כל השאלות החשובות, לפני שתפנו לחתימה על הסכם עבודה.

 

חשוב שתדעו לפני שתזמינו קבלן לניסור בטון

 

הסעיפים שחייבים להיכנס לחוזה עם קבלן ניסור בטון

בעיה פתרון
בטיחות של הקבלן והמצב של החומרים והכלים המשמשים אותו לאורך ביצוע העבודה מומלץ להכניס סעיף, המחייב את הקבלן לפעול לפי הנחיות המפקח שמיניתם (מהנדס, או אדריכל) וכן סעיף המחייב את הקבלן לאפשר לכם לערוך בדיקה של טיב החומרים והכלים המשמשים אותו לאורך ביצוע העבודה. סעיף כזה יאפשר לכם להבטיח את איכות העבודה.
הקבלן משתמש בחומרים, או כלים לא איכותיים. הקפידו לציין בחוזה שאם התגלה שימוש בחומרים, או כלים לא איכותיים, הקבלן מתחייב להחליפם על חשבונו. שימוש בכלים לא מתאימים עלול לגרום לנזקים ברכוש, במבנה ואף בגוף ונפש.
ניקיון לאחר סיום העבודה הכניסו סעיף המחייב את הקבלן לשמור על סביבת עבודה מסודרת ונקיה, כדי שבתום העבודה לא תמצאו את עצמכם מגרדים שיירים של חומרי בנייה ורסיסי בטון באזור המטופל.
תשלום כדאי לחלק אותו לכמה חלקים ולשלם לפי התקדמות העבודה, לוודא שאתם מקבלים חשבונית מסודרת בתום כל שלב ולאחר כל תשלום. אם החלטתם לקחת מפקח מקצועי, ודאו שהתשלום יבוצע רק לאחר אישור המפקח על טיב העבודה.
תשלום על החומרים והמסביב ודאו שמצויין בחוזה כי כלי עבודה, חומרים, הובלה ועובדים נכללים בתשלום שנקבע מראש.
יידוע על תוספות ודאו כי לפי החוזה, הקבלן מחויב ליידע אתכם מראש בכל שינוי בתוכנית העבודה המקורית, ליידע אתכם מראש על כל תוספת מתוכננת בתשלום ולוודא שהמפקח שמיניתם מאשר את השינוי.
לוח זמנים חשוב שהחוזה יכלול סעיף העוסק בלוחות הזמנים לביצוע העבודה, שאם לא יעמוד בו, יחוייב הקבלן לשלם קנס, או להפחית בעלות העבודה.
בטיחות (נזיקין) אחד הסעיפים החשובים בחוזה עבודה לניסור בטון הוא נושא הבטיחות – יש לוודא שהקבלן מקפיד על שימוש בעזרי בטיחות לעובדיו ושיש לו ביטוח מספק לביצוע העבודה, כך שבין אם ייגרם נזק לאדם, או לרכוש, יהיה כיסוי ביטוחי לתיקון המצב.
אחריות על ביצוע העבודה גם לאחר שהקבלן סיים ועזב את האזור, ייתכן שיווצרו בעיות ויצוצו תקלות שונות. לכן חשוב לוודא שהקבלן שבחרתם לביצוע עבודת ניסור בטון יספק לכם אחריות מניחה את הדעת על העבודה, כך שגם אם יתברר לאחר זמן ניכר שהעבודה נעשתה בצורה לא טובה, או אפילו גרמה לנזקים, יהיה לכם למי לפנות.

לסיכום

הסכם עבודה מקיף ויסודי יוכל להבטיח לכם שתקבלו עבודה מקצועית ואיכותית ושאן לא תתבצע עבודה איכותית, על פי הפרמטרים שהגדרתם מראש, תפוצו על כך בהתאם.

חוזה טוב גם יבטיח לכם שהעבודה תבוצע באופן בטיחותי ותקין, שאיש לא ייפגע במהלך הביצוע ושגם הנכס, או הרכוש שלכם לא ייפגע במהלך העבודה.

 

 

הדבר החשוב ביותר שיש לעשות לפני הסכם עם קבלן ניסור בטון, בין אם עם קבלן ובין אם לא, הוא לנתק את המבנה מהתשתיות השונות, חשמל, מים וגז.

עבודת הריסות מבנים עם קבלן נמשכת פרקי זמן שונים בין הריסה להריסה בעיקר בהתאם לגודל המבנה שיש להרוס, והקשיים אשר הוא כולל.

קבלן להריסת מבנים טוב נמדד בעיקר בעזרת חוות דעת. ככל שחוות הדעת החיוביות רבות ביחס לשליליות, איכות הקבלן עולה.

מחיר הוגן הוא עניין סובייקטיבי. על כן, בכדי לדעת שהמחיר שקיבלתם אכן הוגן, ניתן לבצע סקר שוק מקדים, ולהשוות מחירים לעבודות שונות בתחום.

נווטו במאמר לפי נושאים