צבע לרצפת בטון

כשמדברים על בטון, רוב האנשים מעלים לנגד עיניהם את הבטון בצורה הבסיסית שלו: משטח לבן וקשיח, שהתפקיד שלו הוא בעיקר פונקציונלי.

 

אז איך צובעים בטון?

רצפת בטון בעלת צבע ייחודי מאפשרת למי שמצטייד בה ליהנות ממראה מזמין ואטרקטיבי הרבה יותר של החדר הנתון. כדי להגשים את היעד הזה נדרש קודם כל לצקת את הבטון, כמו בצורה ה"מסורתית". בשלבים הסופיים של גימור הבטון, למשל ההחלקה שלו, ניתן כבר להיכנס לעובי הרצפה ולהוסיף אליה גוונים שונים. כך למשל במהלך החלקת בטון עם הליקופטר ניתן לפזר את הפיגמנטים של צבע, מה שיביא בסוף הדרך למשטח אחיד וצבעוני כאחד.

יש מספר צבעים עיקריים שנהוג להשתמש בהם בבטון. הצבע האפוקסי מקבל מקום של כבוד, כאשר ציפוי אפוקסי לרצפת בטון כולל בתוכו הרבה מאד יתרונות. הצבע האפוקסי הוא על בסיס מים (מה שאומר שאין צורך בפולימר), והוא מאופיין במראה טבעי ולא מלאכותי. בהמשך לכך הוא חזק ובעל רמת עמידות גבוהה מאד, גם בתנאים הקשים ביותר.

המשמעות היא שגם משטח עליו הולכים אנשים רבים מדי יום, או שגם משטח שיש על גביו רהיטים ופריטים כבדים אחרים, יישמר היטב לאורך זמן. הציפוי האופקסי מגיע בצבעים שונים ומגוונים, והוא מספק מעבר להיבט האסתטי גם הגנה משופרת למשטח מפני כל אותם סיכונים שעומדים בפניו במצב הרגיל. באמצעות ציפוי אפוקסי לרצפות בטון ניתן לכן למקם את כל הביצים בסל אחד, וליהנות מפעולה שמשפרת את מראה ועמידות רצפת הבטון בו זמנית.

פלוס אחר של הציפויים והצבעים של רצפות הבטון נוגע לתחזוקה שלהם, שנוטה להיות מינימלית בכל קנה מידה. מלאכת הצביעה היא די פשוטה, למי שבקיא בחוקי המשחק (ועוד נרחיב בהמשך על הנקודה הזו), כאשר ניקוי הרצפה יכול להיעשות לאחר מכן באמצעים בסיסיים יחסית, שלא מצריכים היערכות מיוחדת. בכל מקרה חשוב לברר מראש את הוראות הניקוי והתחזוקה של הרצפה הצבועה לפני שמבצעים זאת בפועל.

 

כך עושים את זה נכון

עם כל היתרונות ה"טבעיים" של צביעת רצפות בטון והאפשרות להגשים את המשימה בפשטות יחסית, עדיין חייבים להיכנס לשדה המשחק רק גורמים מקצועיים, שבקיאים בעבודות בטון – בין אם יציקת בטון, החלקת בטון, גימור או כל דבר אחר. חשוב לבחור בחברה שיודעת לעשות את העבודה היטב, מתחילתה ועד סופה, כולל בחירת הגוון או הגוונים, יצירת תערובות הצבעים, ביצוע הצביעה בצורה אחידה וכן הלאה. כשמשאירים את המלאכה לאנשי מקצוע מיומנים, היא פשוט תתבצע טוב יותר.

רבים ימליצו, ובצדק גמור, לבחור בחברה אחת שמציעה את כל השירותים שהזכרנו מעלה, יחד עם שירותים משלימים אחרים (זאת להבדיל מהאלטרנטיבה של פנייה למספר גורמים, שכל אחד מבצע פעולה שונה). אם בוחרים בחברה אחת ניתן לפשט את התהליך בצורה דרסטית, ולהפוך אותו ליעיל פי כמה מבחינת פשטות הביצוע וגם לוחות הזמנים – אין כאן צורך לתאם בין אנשי חברות שונות, שבמצבים אחרים עלולים "להתנגש" אחד בשני או לא להיות מתואמים. גם מבחינה כלכלית, התבססות על חברה אחת עשויה להוזיל את העלויות של עבודות הבטון, שגם כך לא נוטות להיות יקרות יותר מדי, אפילו בצורה משמעותית.

צבע לרצפת בטון

נווטו במאמר לפי נושאים