כך תשפצו את האמבטיה בקלות בעזרת ניסור בטון

שיפוצים בבית, בעיקר אם מדובר בדירת המגורים, הם תקופה בעייתית ביותר עבור כל הדיירים בבית. הקביעה הזאת נכונה, גם אם ידוע לכלל הדיירים מראש, שבתום תקופת השיפוצים תשתפר איכות החיים שלהם באופן ניכר.

כיון שכך, כל מי שמתכנן שיפוצים, צריך לעשות זאת תוך בדיקת האופציות הקיימות, שיאפשרו קיצור ניכר של תקופת השיפוצים. כיוון שאחד המקומות היותר מסובכים לשיפוצים הוא חדר האמבטיה והשירותים, הרי שלצורך העניין יש למצוא את האפשרות הקלה ביותר.

לעיתים מזומנות, ניסור בטון עשוי להיות הדרך הקלה לשיפוצים. זאת, כיון שהפעולה הזאת משנה את המבנה הכללי של המקום, ומאפשרת ביצוע תוכנית שיפוצים רחבה, בקלות יחסית. מהו ניסור בטון, ואיך הוא משפיע על תהליך השיפוצים?

מה תפקידו של הקונסטרוקטור בהליך השיפוצים בבית, ובעיקר אם וכאשר מתעורר הצורך בניסור בטון ושינויים מבניים משמעותיים? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושאים דלעיל, תוך הבהרת החשיבות של תוכנית בנייה מאושרת וחתומה על ידי מהנדס קונסטרוקטור.

 

ניסור בטון – מה צריך לדעת

ניסור בטון, הוא פעילה שהמירה שלה לחתוך או לשנות את הצורה של מבנה, או חלק מהמבנה, העשוי מבטון.

כיוון שהבטון הוא חומר חזק ועמיד יחסית, הרי שניסור או שבירה שלו דורשים מיומנות רב מצד אחד, ושימוש מושכל במכשירים ובכלי עבודה, שיאפשרו לביים את העבודה במהירות הרבה ביותר האפשרית.

כשמדובר בשיפוצים בחדר האמבטיה, ניסור בטון הוא פתרון מצוין אם בעלי הבית מעוניינים להוסיף, תוך כדי השיפוצים, גם מקום למכונת כביסה ולמייבש, או לחילופין לאחד בין חדר האמבטיה לשירותים, או להוסיף שירותים נוספים בחדר האמבטיה.

בעל אחד מהמקרים הללו, נדרשים שינויים יסודיים במבנה והצורה של החדר המדובר. ושינוי צורה כאמור, ניתן להשגה אך ורק באמצעות ניסור עמוד בטון המפריד בין חלקים שונים בבית.

 

הקונסטרוקטור ותפקידו באישור ובדיקה של תהליך השיפוצים

כאמור, ניסור בטון הוא הדרת היחידה להוציא לפועל תוכניות שיפוצים שונות, שחלקן הוזכר לעיל. עם זאת, עמודי הבטון בבית הם חלק מהיסודות, ולפיכך ניסור בטוח עלול להחליש את היסודות ולגרום, חלילה, לבעיות במבנה עד כדי אפשרות להתמוטטות שלו.

תפקידו של מהנדס קונסטרוקטור, הוא לבחון את תוכנית השיפוצים, כולל התוכנית לביצוע ניסור בבטון, ולאשר אותה. רק אחרי אישור תוכנית הבנייה, ניתן להמשיך הלאה בביצוע. זה המקום להזכיר כי גם אם השיפוצים תוכננו על ידי אדריכל, לא ניתן להוציא אותם לפעל ללא האישור של הקונסטרוקטור והמעקב שלו לכל אורך ביצוע העבודה.

כיון שכך, סדר העבודה הרצוי הוא כדלקמן: בראש וראשונה – יש לזמן אדריכל שיתווה את התוכנית הרצויה לשיפוצים.

התוכנית הזאת, בדיוק כמו תוכנית לבניית מבנה חדש, אמורה לקבל אישור של מהנדס קונסטרוקטור, בעיקר בגלל הפגיעה האפשרית בחלק יסודי בבניין. רק לאחר קבלת האישור, ניתן להתחיל במלאכת השיפוצים ולסיים אותה בהצלחה.

נקודה חשובה נוספת בזמן השיפוץ היא לשים לב לרצפת האמבטיה. האם מדובר על רצפת בטון, רצפת אריחים או סוג אחר.

נווטו במאמר לפי נושאים