רצפת בטון דקורטיבי

רצפת בטון, מעצם ההגדרה שלה, מעלה קונוטציות של חוזק ועמידות רבת שנים – כיאה לחומר הגלם העיקרי המשמש כיום לבנייה ולהקמת מבנים.

מה שחשוב לשים עליו דגש הוא שבמהלך השנים, גדלה ההבנה שלבטון יש ויכולים להיות גם אלמנטים דקורטיביים מובהקים, וזאת להבדיל אלפי הבדלות מהמראה האפור והדי סטנדרטי שאנחנו עשויים לייחס לו. רצפות בטון דקורטיבי מבטאות את זה בדיוק.

 

מהי רצפת בטון דקורטיבי?

כפי שניתן להסיק משמה, רצפת בטון דקורטיבי היא רצפה בעלת היבט אסתטי לא מבוטל. הרצפה הזו תהיה חזקה ועמידה, כמו כל בטון, ובד בבד עם זה תכלול מראה חזותי שמושך את העין. אפשר לקחת את זה לכל כיוון אפשרי, בין אם מבחינת הצבע, הטקסטורה, הסגנון או כל דבר אחר.

בטון דקורטיבי הוא שם כולל לפעולות שונות בבטון שנעשות במטרה ליצור את המראה הייחודי שציינו מעלה. כל הנושא של עיצוב בטון נכנס כאן לתמונה, ובכלל זה שימוש  בבטון מוחלק, הטבעת בטון, ציפוי הבטון בחומרים שונים (למשל ציפוי אפוקסי), התבססות על בטון אדריכלי וכן הלאה. קצרה היריעה מלפרט כאן באריכות על כל שיטה, המאפיינים והיתרונות שלה, אבל בגדול בכל אחת מהדרכים האלה אפשר להפוך את מראה הבטון לאטרקציה של ממש.

שימו לב שבמקרה של רצפת בטון דקורטיבי, אפשר בהחלט לתפוס את כל הביצים בסל אחד. הפתרונות שהזכרנו מעלה מאפשרים לשמור על היתרונות ה"טבעיים" של הבטון, או אפילו לקחת אותם מספר צעדים קדימה. כך למשל מבחינת העמידות, כאשר השימוש בבטון דקורטיבי עשוי לאפשר תוצאות טובות יותר מאשר חומרי גלם אחרים – חשבו על החוזק של בטון מוטבע ביחס לריצוף סטנדרטי למשל.

ציפויי בטון מאפשרים לשפר עוד יותר את העמידות והחוזק, כאשר הציפוי מהווה מעין שכבת הגנה על הבטון שתאפשר לו לעמוד בעומסים השונים וכן בתנאי הסביבה לאורך זמן. וכמובן שאפשר להצביע על דוגמאות נוספות, שמסבירות במידה לא מבוטלת את הפופולאריות של שימוש בבטון דקורטיבי כיום.

 

החיסכון הכלכלי של בטון דקורטיבי

באמצעות כניסה לשדה המשחק של בטון דקורטיבי ניתן לפשוט את תמונת הבנייה והעיצוב של הבית. רצפת בטון דקורטיבי מגלמת בתוכה אפשרות לחיסכון כספי לא מבוטל. נכון שמבחינה כלכלית כדי לצייד רצפה מסוימת בבטון דקורטיבי יהיה צורך בתשלום גבוה יותר מאשר "סתם" בטון – בין השאר עקב הפעולות דוגמת צביעת, ציפוי או החלקת הבטון – אבל בטווח הרחב דווקא עשוי להיות כאן חיסכון.

בטח אם מעמידים את הבטון הדקורטיבי בהשוואה לחומרי גלם אחרים, שמצריכים עבודה נפרדת ולרוב יקרה יותר. אם פונים לחברה שלוקחת על עצמה את כל היבטי התהליך – החל מהתכנון, דרך יציקת הבטון ועד לגימורים הסופיים – ניתן לצמצם את העלויות עוד יותר. מה גם ש"כאב הראש" שמאפיין עבודות בסדר גודל שכזה ייחסך לו.

רצפות בטון דקורטיבי, בכל אחת מהשיטות שהוזכרו כאן, ניתן ליצור יש מאין תוך פרקי זמן קצרים יחסית. לראיה, את חלק מהתהליכים כאן מבצעים בזמן העבודה השוטפת, דוגמת הטבעת בטון שנעשית לאחר היציקה לפני שהמשטח מתייבש לחלוטין.

אם ממשיכים עם הדוגמא הזו, אפשר לראות שהטבעת בטון מאפשרת עבודה חסכונית, מבחינת המאמצים וחומרי הגלם, ופשוטה מבחינת הזמן שנדרש לצורך זה: הטבעת בטון נעשית מהר הרבה יותר מאשר הנחה של מרצפה אחרי מרצפה לדוגמא. אותו קיצור של תהליכי עבודה עשוי להוזיל את העלויות הנדרשות עבור העבודה והעסקה של כוח האדם, כשפלוס נוסף נוגע לחזרה המהירה לשגרת העבודה באותו מקום. תשכחו מהשבתה של מבנים, בתי עסק ומוסדות לאורך זמן.

רצפת בטון דקורטיבי

נווטו במאמר לפי נושאים