קידוחים – המדריך המלא

מחפשים מומחה לקידוחים? ריכזנו עבורכם את קבלני הבטון המומלצים ביותר, כאלו שיודעים לשלב בין מקצועיות גבוהה, שירות אדיב ועמידה בתו האיכות הנוקשה של "המקצוענים", הזמינו את קבלני הבטון עכשיו:

קידוח בקיר בטון הוא פעולה חיונית בכל מקום שבו יש צורך בתליית תמונות, מדפים, ארונות תלויים, מתלים למיניהם ואפילו התקנת מנורות בתקרת בטון, אך יש גם פרוייקטים מורכבים יותר של קידוח במשטחי בטון, שביצועם שמור לבעלי מקצוע מנוסים. לטובת הקידוחים שאתם דווקא יכולים לבצע בעצמכם, בין אם מדובר בבית שלכם, או במקום העבודה, קידוחים בבטון בצורה נכונה הם מיומנות נרכשת, שכדאי מאוד להכיר.

למה קידוחים בבטון הם כל כך מורכבים?

בטון הוא חומר עמיד, דחוס וקשה, שהייעוד שלו הוא לעמוד בלחצים ומתחים שונים ולכן מטבעו הוא מפעיל התנגדות לנסיונות קידוח.

במקרים מסוימים, יציקת בטון משולבת באבנים, חצץ וחול, עשויה להיות קשה כמו אבן. לכן קידוח בבטון עלול להיות פעולה מסובכת וקשה – אם לא מבצעים אותו כראוי.

קידוח במשטחי בטון אינו דומה לקידוח בשום משטח אחר: גבס, או אפילו קירות לבנים, אינם מגיעים לרמת הצפיפות והעמידות של בטון ולכן אופן הביצוע הוא שונה לחלוטין.

בגלל שבטון הוא חומר מאוד קשה והקידוח בו אינו פשוט, חשוב להקפיד על כללי בטיחות בעת קידוח במשטחי בטון:

  • קידוח בתקרת בטון, למשל, עלול לגרום לנפילה של שברי בטון ואלה עלולים לפגוע במי שעומד על הרצפה, לגרום לפציעות בגוף, או חלילה בעיניים.
  • קידוח במשטחי בטון עלול ליצור גם הרבה אבק, המתפזר באוויר וחודר למערכת הנשימה.
  • קידוח בבטון עשוי ליצור רעש חזק וטורדני במיוחד.

לכן מומלץ מאוד להשתמש במשקפי מגן בכל פעם שמזדמן לכם לקדוח במשטח בטון, להשתמש באוזניות מגן נגד רעש הקידוח ואף לחבוש מסכת פנים , שתמנע מחלקיקי אבק לחדור למערכת הנשימה שלכם.

למה קידוחים בבטון הם כל כך מורכבים

 

אז איך קודחים במשטחי בטון?

קידוח איכותי ומקצועי במשטחי בטון מתבצע בארבעה שלבים:

  1. בחרו מקדחה מתאימה למטרת הקידוח וסוג המשטח – מקדחה רגילה, במרבית המקרים אינה מתאימה לקידוח במשטחי בטון. המהירויות והעוצמה של מקדחה רגילה, אינם מספיקים כדי ליצור קידוח איכותי ואפקטיבי במשטחי בטון. לעומת זאת, פטישון, או מקדחת אוויר יוכלו בהחלט לעשות את העבודה. כלים אלה פועלים בשילוב של חיתוך וחפירה בבטון ובתנועה סיבובית, המאפשרת פעולה מהירה של קידוח במאמץ מינימלי וכמעט ללא נזקים נלווים, כמו שברי בטון. בנוסף, קידוח בכלים מתאימים יסייע לכם ליצור חור מדויק ונקי, בעל עומק וגודל מתאימים. מקדחת אוויר, או פטישון איכותיים יגיעו בשילוב עם מד עומק, אפשרות למהירויות שונות וידית אחיזה נוחה, לעבודה יעילה. גם אם יש לכם כלי עבודה מקצועיים לקידוח בבטון, חשוב לזכור, שאם אתם מתמודדים עם פרויקט מורכב במיוחד, עדיף לשכור חברה מתמחה בקידוחי בטון, שתבטיח לכם עבודה מקצועית, גימורים איכותיים ושימוש בכלי עבודה מגוונים ומותאמים לצרכי הפרויקט.
  2. בחירה של ראש מקדחה מתאים לביצוע העבודה – אם יש לכם מכשירי קידוח איכותיים, אתם מסודרים – זה יכול להשפיע לטובה על רמת הגימור ועל רמת המאמץ שתצטרכו להשקיע. המקדחים המתאימים ביותר לקידוח משטחי בטון הם מקדחים מקצועיים המשמשים לעבודות בנייה. אלה עשויים פלדת אל חלד ובקצה שלהם יש תערובת מיוחדת של מתכות. אלה מחזקות את ראש המקדחה ונותנות לו את היכולת להתמודד עם משטחי בטון קשים כאבן. בנוסף, מקדחה תעשייתית מגיעה עם חריצים שעוזרים להעיף החוצה את האבק שנוצר בעת פעולת הקידוח, כדי שלא יפריע בהמשך, מה שאינו קיים במקדחות רגילות.
  3. קביעה של גודל מתאים לחור – לצורך תליה של ציורים, מראות, או אלמנטים קטנים אחרים על הקיר, תוכלו להסתפק בחורים קטנים יחסית ולא עמוקים במיוחד, אבל אם אתם מתכננים לתלות אביזרים מורכבים, או כבדים יותר, כמו מדפים, ארונות, טלוויזיה ועוד, רצוי לבצע מדידה מדויקת של מיקום החורים הדרוש, לפני תחילת הקידוח. זאת תעשו באמצעות הצמדה של המקדח למיקום הרצוי של החור, סימון המיקו והמרחקים בין החורים הנוספים שתצטרכו. מקדחות שיש להם אפשרות לכוון מראש את עומק הקידוח יכולות להקל מאוד על ביצוע העבודה.
  4. הקידוח – אחרי שסימנתם את המיקום הרצוי לחור, באמצעות עיפרון, תוכלו ליצור חור ראשוני, רדוד וקטן בקיר, אליו תצמידו בקלות את ראש המקדחה ותמנעו ממנו לזוז. לאחר הצמדה נאותה של ראש המקדחה לסימון שיצרתם, תוכלו להתחיל לקדוח. יש להתחיל במהירות נמוכה, תוך שאתם מפעילים לחץ מתון. הלחץ צריך להיות מספיק חזק כדי להעמיק את הקידוח, אך לא חזק מדי, כדי שלא לעצור את פעולת הסיבוב והקידוח. לאחר שניות ספורות, כשהחור במשטח הבטון מתחיל להיווצר, תוכלו להגביר את מהירות הקידוח ולהמשיך בפעולה, עד שתגיעו לתוצאה הרצויה.

אז איך קודחים במשטחי בטון

לסיכום

גם עבודת קידוח בבטון יכולה להיות משימה פשוטה יחסית, אם תבצעו אותה לפי כללי הבטיחות ועם הכלים המתאימים. תכנון נכון של שלבי העבודה ושימוש באמצעי זהירות יבטיח לכם תוצאה איכותית ואפקטיבית וגם לא מעט נחת רוח, מכך שהצלחתם לבצע בכוחות עצמכם את המשימה, אך אם הקידוח מורכב יותר ממה שתואר כאן, רצוי שתשקלו להיעזר באנשי מקצוע, שיסיימו עבורכם את העבודה במהירות וביעילות, תוך שמירה על כללי הבטיחות ועל המבנה.

לסיכום

נווטו במאמר לפי נושאים