עובדים בבטון – מה קורה בעת תאונת עבודה

זה לא סוד שעבודה בבטון זו עבודה שעשויה להיות מעט מסוכנת ומורכבת, אחד הדברים שקורים בעבודות כאלו אלו תאונות. תאונות עבודה זה דבר הרבה יותר נפוץ ממה שהיינו רוצים שיהיה, אך מכיוון שזה הדבר, צריך לפחות לדעת מה בדיוק צריך לעשות במקרה כזה. החוק קבע תהליכים מסודרים שצריך לעשות ולעבור במצב של תאונת עבודה, והגיע הזמן שגם אתם תדעו מה בדיוק תצטרכו לעבור ולעשות אם חס וחלילה תעברו תאונת עבודה.

 

תאונות עבודה

אם החלקתם בעבודה על ריצפה רטובה, או קיבלתם מכה ממשהו שנפל במשרד, או עברתם תאונה בדרך אל העבודה, מדובר במצב של תאונת עבודה. לצערנו הרב, תאונות עבודה הן דבר שקורה כמעט בכל יום במדינה, וכל תאונה שנגמרה תוך כדי העבודה, בדרך אליה או בדרך ממנה, נחשבת בביטוח לאומי לתאונת עבודה.

 

נפגעי עבודה

הרבה אנשים שנפגעים בתאונת עבודה, לא יודעים מה מגיע להם על פי חוק, המון פעמים הנפגעים ממשיכים האלה ולא דורשים פיצוי או טיפול מהמעסיק או מוסדות הביטוח. האנשים הנפגעים לא מבינים הרבה פעמים את הקשר הסיבתי בים העבודה לתאונה. חשוב להבין במצב של תאונת עבודה, יש לכם זכויות, ואם עברתם תאונה שנדמה לכם שנחשבת תאונת עבודה, שווה לכם לבדוק ולברר אם גם אתם זכאים לפיצויים כלשהם. מה עושים במצב של תאונת עבודה

  • טיפול רפואי – הדבר הראשון שתעשו זה לגשת למוסד רפואי, מיון, קופת חולים, מה שתוכלו ותצטרכו. שם תקבלו טיפול רפואי ראשוני, ותוכלו לקבל אבחון מדויק וברור בנזקים שנגרמו ואיך למנוע נזקים נוספים. בנוסף, שימו לב שאתם מתעדים הכל בצורה מסודרת, תשמרו כל מסמך, ותכתבו הכל, זאת הצורה הנכונה להתנהל בסיטואציה.
  • דיווח – תצטרכו לדווח על התאונה למעסיק שלכם, והוא יצטרך למלא דיווח על התאונה, שם הוא ימלא את כל הפרטים, המיקום, הסיטואציה, הנפגע, הכל.

 

חשוב לדעת

ניתן לנהל את התביעה מול ביטוח לאומי באופן עצמאי ללא ליווי של עורך דין, אך מטרת ביטוח לאומי היא לא תמיד לגמרי באה לקראתכם, ולכן מומלץ בכל זאת להיעזר בגורם מוסמך וליווי מקצועי בתהליך. הרבה פעמים המקרים האלו עלולים להגיע לבית משפט, ואם יש לכם ייצוג משפטי כבר בראשית הסיטואציה זה יכול לבוא רק לטובתכם בכל ההתנהלות שתגיע בהמשך ושלבי התהליך.

 

זכויות וזכאויות

בסופו של דבר, כל תאונת עבודה, אשר כתוצאה ממנה נגרם איזהו אובדן כלכלי, או בעיה רפואית, גם אם זמנית וגם אם לצמיתות, זה מוביל לזכות והזכאות לקבלת פיצויים. אין סיבה שלא תעשו את מה שצריך בכדי לקבל את מה שמגיע לכם על פי החוק.

 

לסיכום

כל עובד, גם בבטון וגם בתחומים אחרים, מבין שיש סכנות בעולם, והרבה פעמים גם בעת מילוי התפקיד בעבודתו. אך ההבנה הזאת לא הופכת את המצב הזה לבסדר, ובמצב כזה, חשוב להבין שמגיע לכם לקבל פיצויים והטבות שונות בהתאם לסדר גודל התאונה והיקף הסיבוכים הנלווים. תעשו מה שצריך, ואל תוותרו על לקבל את מה שמגיע לכם. תאונת עבודה

 

נווטו במאמר לפי נושאים