הוצאת דרכון פורטוגלי לצורך עבודה בחו"ל באתרי בנייה

אחד היתרונות המשמעותיים של הוצאת דרכון פורטוגלי הוא האפשרות לעבוד, לזמן לא מוגבל בכל מדינות האיחוד האירופי.

לכן הורים רבים מעוניינים להעניק לילדים שלהם את האפשרות לעבוד ביותר מדינות, ללמוד ביותר מדינות ולהיות זכאים לכל הזכויות הסוציאליות באותן המדינות.

 

האפשרויות שעומדות בפני הישראלי המצוי

כאשר מעוניינים להוציא דרכון פורטוגלי לצורך עבודה, לישראלים, בפועל ישנן שלוש אפשרויות מרכזיות. אפשרות אחת היא להוציא את הדרכון הפורטוגלי באופן רגיל (דרך השורשים של המשפחה שקשורים למגורשי ספרד) והאחרת היא להיות בני זוג של אזרחים פורטוגליים ובעקבות הנישואין, לצד מקום העבודה לקבל את האזרחות. האפשרות השלישית והקשה ביותר מהן היא לעשות כן דרך חוק האזרחות הפורטוגלי – מסלול שדורש הרבה יותר מאמץ משאר המסלולים.

במאמר הזה אציג את שתי האפשרויות הראשונות שיש לישראלי שמעוניין להוציא את הדרכון הפורטוגלי לצורך עבודה בחול. רבים לא יודעים אבל הם זכאים לדרכון פורטוגלי, גם יוצאי עדות שלכאורה הקשר ביניהן ובין גירוש פורטוגל (שכן בעקבות הקשר המשפחתי לגירוש פורטוגל ניתנת האזרחות), למשל הזכאות להוצאת דרכון פורטוגלי ליוצאי אירן.

 

האפשרות הראשונה – קשר למגורשי ספרד

ישנו כלי פשוט אונליין שמסייע להבין מהם הסיכויים להוצאה של דרכון פורטוגלי. ממשלת פורטוגל פרסמה מאגר שמות, כל הנושאים של שמות המשפחה הללו זכאים לדרכון פורטוגלי. הקרבה לשם המשפחה יכולה להיות ברמה של שלוש דורות (כלומר שסבא או סבתא נשאו את שם המשפחה המתאים).

במקרים שבהם הקשר לגירוש פורטוגל הוא עקיף יותר, לא בהכרח יימצא שם המשפחה במאגר השמות. זה לא אומר שכאן נגמרת הדרך. במקרים מסוג זה, כדאי מאוד להתייעץ עם משרד עורכי דין שהתמחותו היא דיני האזרחות הפורטוגליים והוצאת דרכון פורטוגלי כבר מן השלב הראשון.

רוב משרדי עורך הדין עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם משרדי עורכי דין מקומיים בפורטוגל. הקשר ביניהם משמעותי מאוד ויכול לזרז קיומם של תהליכים בירוקרטיים מסוימים ובעיקר יכול לעזור להשיג כל מיני סוגי מידע שיהיה מסובך מאוד להשיג בלעדיהם.

לאחר בדיקה של עורך דין, והיכרות עם המקרים השונים שבהם ניתן להשיג דרכון פורטוגלי, ניתן להבין מה הם הסיכויים לקבל את האזרחות וכמה זמן זה ייקח.

 

האפשרות השנייה – הוכחת זיקה משמעותית לפורטוגל

במידה ובן או בת הזוג הם אזרחים פורטוגליים, דרוש שלך תהיה זיקה מהותית לפורטוגל שתצדיק את הענקתה של האזרחות הפורטוגלית. העבודה באתרי בנייה, הסיבה להוצאת הדרכון יכולה לשמש בתור הזיקה המהותית הדרושה לפורטוגל שיכולה לסייע לקבל את האזרחות הפורטוגלית.

מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין גם בעניין זה משום שהוכחת הזיקה המהותית משמעה הוכחת טיעון משפטי, על מנת לעשות זאת במקסימום זמן ומינימום טעויות, עורך דין שמתמחה בסוגייה זו יוכל לעשות כן במהירות יחסית על מנת שתוכלו לטוס ולעבוד.

 

מפה ודרכון

נווטו במאמר לפי נושאים