מתי צריך לעשות קידוחים בבטון ואיך עובד התהליך

תהליך קידוח בבטון דורש לרוב מכונות כבדות וחזקות. קידוחי בטון נעשים לעיתים על ידי קבלנים המתמחים בעבודות מסוג זה. תהליך הקידוח יכול להיות מסובך מאוד ודורש מיומנות והכשרה רבה. המקדחה צריכה להיות חזקה מספיק כדי לפרוץ את הבטון, והמפעיל המיומן צריך לדעת להפעיל אותה ביעילות ובבטיחות. מתי נדרש קידוח בבטון ומה חשוב לדעת בנושא – על כך במאמר הבא.

 

מתי נדרש קידוח בבטון?

קידוח בבטון, כשמו כן הוא – תהליך בו קודחים חורים בבטון. קיימות מטרות שונות לקידוח בבטון כגון יצירת תשתית לצנרת באחד החדרים בבית, או פתיחת פתחי אוורור וחללים שונים.

 

מה דורש התהליך?

תהליך הקידוח בבטון הינו עדין ויקר מאוד, שכן הוא דורש את הציוד והכישורים המתאימים. רוב בעלי המקצוע כמו חברת המנסרים ביהלום למדו את העבודה מהיצמדות למומחים ומניסיון רב של עבודה בשטח. שימוש בכלי הקידוח דורש מיומנות ושליטה מושלמת במכונה, שכן המכונה צריכה להיות חזקה ויציבה מספיק כדי לקדוח דרך הבטון, ובנוסף – בעלת מקדחה ארוכה מספיק כדי לחדור לעומק האדמה.

 

תהליך קידוח הבטון

קידוח בבטון כאמור אינו פשוט, והוא דורש נקיטת אמצעי זהירות חשובים. בתהליך הקידוח צריך ללבוש ציוד מגן כמו כפפות, משקפי מגן ומסיכת אבק לאורך הקידוח. בטון הוא חומר קשה בדרך כלל ולעיתים מאתגר לקדוח בו מבלי לפגוע במקדחה או בפני השטח של הבטון. דבר נוסף שיש לוודא הוא שאינכם קודחים באזור שבו קיימים חוטי חשמל.

ישנן שתי דרכים לקידוח בבטון:

  • השיטה הראשונה היא באמצעות פטיש אוויר. מקדחה מסוג זה מופעלת לרוב בעזרת מקור מתח חיצוני. יש לה ביט שמסתובב במהירות גבוהה ויוצר רטט מהפגיעה במשטח החומר.
  • השיטה השנייה לקידוח היא באמצעות מקדחה או מקדחת ליבה, הניתנת להפעלה ידנית או באמצעות מנוע. סוג זה יוצר חיכוך בין קצה החיתוך שלו לחומר שהוא קודח דרכו.

 

קידוח עצמאי או בעזרת מומחים?

קידוח בבטון בעזרת כלים גדולים וחזקים אינו משתווה ולו במעט למקדחה ביתית פשוטה. כמובן שסוג הכלים משתנה בהתאם לסוג העבודה, אך אל תשכחו שלעיתים טעויות בקידוח עלולות ליצור נזק יקר שיפגע בסביבה או ביסודות של הבית.

כל עבודה המשלבת כלים בסדר גודל כזה מחייבת בעל מקצוע מיומן ומקצועי שיבצע אותה בצורה הטובה ביותר. בנוסף, בעל המקצוע המיומן צריך להיות מסוגל להתמודד עם סוגים שונים של חומרים, כגון צינורות מתכת, מוטות וכבלים שיתקל בהם בזמן הקידוח.

 

לסיכום

כאשר אנו מבצעים עבודת קידוח בטון חשוב שנבחר חברה מומחית, בעלת ניסיון ומוניטין בתחום. אנו צריכים להתייעץ עם מהנדס לגבי מיקום עבודת הקידוח מבלי לפגוע במבנה, ולאחר מכן נסמן באופן מדויק את המקום שאושר. חשוב שחברת הקידוח תקפיד על כלל אמצעי הזהירות שמחייב החוק בעת העבודה בתחום זה.

איש עם מכונת קידוח

נווטו במאמר לפי נושאים