ממה עדיף לבנות ספסל רחוב מבטון או מעץ

בשנים האחרונות הולכת וגוברת ההבנה כי המרחב הציבורי צריך להיות נגיש ונעים לכל. כלומר, צריכים להיות במרחב הציבורי פינות ישיבה שישרתו את הולכי הרגל, התיירים שמטיילים, ואנשים שמבלים את זמנם בחוץ. אולם, לא כולם יודעים ממה כדאי לבנות את ריהוט הרחוב, ולכן אנחנו פה כדי לתת את המידע המתאם, ולהסביר ממה עדיף לבנות ספסל רחוב – מבטון או מעץ?

 

מה זה ריהוט רחוב

הקונוטציה הראשונית של ריהוט היא הבית שלנו. אולם, כדי שנרגיש בנוח במרחב הציבורי, נדרשת הנוכחות של ריהוט הרחוב. ריהוט רחוב כולל ספסלים, מערכות ישיבה לפיקניק, שמשיות שיאפשרו לשבת בהצללה, סככות, עמדות החתלה ועוד. את כל אלו תוכלו למצוא אצל הדס ריהוט רחוב. כדי שיהיה נעים עם ריהוט הרחוב הוא צריך להיות גם יפה וגם נוח, בדיוק כמו שחשוב לנו שיהיו הרהיטים בביתנו.

 

ספסלים

ספסל רחוב נועד כדי לאפשר לאנשים לשבת בחוץ בנחת, בכל מקום שיחפצו, מבלי שייאלצו להתיישב על הרצפה. בסקרים בין מדינות שונות ניתן להבחין כי יש דגש על עיצוב המרחב הציבורי כמרחב שנוח להולכי רגל (יש לזכור כי מרב מיכאלי שרת התחבורה הכריזה על הליכה ככלי תחבורה), ולכן יש להפוך את ההליכה לנוחה ככל שניתן באמצעות אפשרות המנוחה. ספסלי הרחוב עשויים משלושה חומרים עיקריים – עץ, מתכת ובטון. לעיתים גם מבצעים שילוב בין ספסלי המתכת לספסלי הבטון. אולם עדיין עומדת ותלויה השאלה, כיצד נבחר את הספסל המתאים למקום בו אנו רוצים להציבו?

 

נראות

מאד חשוב להתאים את הספסל למקום בו מציבים אותו. אנשים רוצים לבלות במקומות בו נעים להם לשהות. ולכן, ספסל שנבחר בקפידה בהתאם למקום בו הוא מוצב, יהיה מזמין יותר לישיבה. לדוגמה: נהוג להציב ספסלי עץ בגינות ציבוריות, זאת משום שמשתלבים שם מבחינת הנראות בצורה טובה וטבעית, ומנגד, ליד חוף הים, פופולאריים יותר ספסלי הבטון.

 

נוחות

נראה כי הספסל צריך להיות נוח. לא רק מבחינת ישיבה, אלא מבחינת המיקום. כלומר, ספסלי עץ שבדרך כלל משמשים כספסלי פיקניק, צריכים להיות מוצבים בפתיחת מסלול הטבע, במקום בו אנשים נוהגים לבצע פיקניק. מנגד, ספסל בטון ארוך, שמשמש אנשים היושבים אחד לצד השני יכול להיות מתאים יותר בצד המדרכה, במקום בו אנשים רוצים לשבת. זכרו כי במקומות קרים עדיף מבחינת נוחות להציב ספסלי עץ, זאת משום שספסלי הבטון תופסים את הקור בצורה מהירה יותר. אולם, אם ברצונכם לדבוק בעיצוב הבטון, אל חשש! ישנם ספסלים המשלבים את חומר העץ עם חומר הבטון כך שנותנים לכם להינות משני העולמות יחדיו.

לסיכום, כשאתם באים לבחור את ספסל הרחוב הבא, אל תשכחו לחשוב על שני הקריטריונים שהוזכרו – נראות ונוחות, נסו לשלב ביניהם וליצור חוויה מושלמת.

ספסל רחוב מעץ

נווטו במאמר לפי נושאים