מה הוא שיקום בטון?

אם אתם שואלים מה הוא שיקום בטון, אנחנו כאן כדי לספר לכם שזהו לא תהליך, אלא כמה תהליכים שונים אשר מובילים בסופו של דבר את הבטון להיות חזק יותר. לפיכך, שיקום של בטון יכול להידרש בפרויקטים שונים, לא רק בפרויקטים של בנייה ושיפוצים. 

שיקום בטון זהו עולם ומלואו אשר עוסק בכמה מישורים והיבטים שונים של חומר הגלם הנ"ל. בתוך כך, אנשים אשר עוסקים בשיקום של בטון חייבים להחזיק בסוגי הסמכות ורישיון העבודה הנדרשים כדי לעסוק בתחום. אם אתם צריכים אנשי מקצוע לשיקום של בטון, אנחנו ממליצים להביא בחשבון את מרכיבי המפתח הבאים:

  • ניסיון אנשי המקצוע: יש לברר מראש כמה זמן הם בתחום.
  • תחום העיסוק: כדאי לברר באיזה תחום ספציפי של שיקום בטון הם עוסקים.
  • חומרי גלם: כדאי לבדוק באילו חיזוקי בטון אנשי המקצוע משתמשים.
  • עלויות: כמובן, חשוב לבדוק מחירי שיקום בטון עבור כלל הפרויקט.

 

כמה דגשים על שיקום של בטון ובניינים

אם מדברים על חיזוק מבנים ישנים, במיוחד כאלו שאינם זכאים לעבוד תהליכי פינוי בינוי או תמ"א 38 2, שיקום בטון הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להבטיח בטיחות וכמובן שלמות מבנית. בעזרת כמה שלבים שונים, אנשי המקצוע יוכלו לשקם את מבנה המגורים ביעילות, מה שכמובן יאפשר לחסוך זמן וכסף בטווח הארוך.

אבל, חשוב מזמן וכסף, שיקום בטון יאפשר לדיירים להנות ממבנה בטוח יותר. על הדרך, בד"כ מומלץ לבצע שיפוצים הנוגעים לרמת העיצוב של הבניין. למשל, החלפת קרמיקות לרוב תתבצע תוך כדי חיזוק הבטון וחיזוק מעטפת הבניין, קירות הלובי ועוד.

שיקום בטון

מה כולל תהליך שיקום בטון?

ראשית, בין אם העבודה מתבצעת ע"י חברת אדלר איטום או חברה אחרת, יהיה על אנשי המקצוע להעריך את מצב מבנה הבטון. זה יעזור לכם לקבוע איזו טכניקת שיקום מתאימה לבניין, כמו גם לקבוע אילו סוגי חומרי גלם נדרשים בתהליך.

לאחר סיום ההערכה של מצב המבנה ע"י אנשי המקצוע, מגיע הזמן להתחיל בתהליך של תיקון ושיקום הבטון. תהליך זה כולל בד"כ את הפעולות הבאות:

 

  • תיקון של סדקים או שברים במעטפת הבניין.
  • חיזוק אזורים מוחלשים, כמו למשל האריחים בבניין.
  • ביצוע עבודות איטום מבנים מסוגים שונים.
  • חיזוק עומדי חניה עקב חיכוכים ביניהם לבין כלי רכב.

 

כמה עולה שיקום בטון?

בממוצע, מחיר שיקום בטון יכול לנוע בין כ-2,500 ₪ לבין 3,500 ₪ למ"ר. עם זאת, חשוב לציין שכל תהליך הוא שונה במהותו מתהליך אחר. משמע, המחירים יכולים להשתנות מפרויקט לפרויקט. כדי לקבל הצעת מחיר קונקרטית, חשוב לערוך איזו השוואה בשוק.

השוואה של הצעות מחר תאפשר לכם להשיג חברה אטרקטיבית במחיר, אבל חשוב מכך, מחקר השוק הזה יכול לעזור לאתר חברות מקצועיות. בשורה התחתונה, הכול עניין של תקציב מול המקצועיות של חברת השיקום.

שיקום בטון

נווטו במאמר לפי נושאים