3 דרכים לשלב עבודות עץ וניסור בטון

בטון הוא חומר קר, כבד ומלאכותי. לעומת זאת עץ הוא חומר שנותן מראה חמים, נעים וטבעי.

במאמר הבא ניתן 3 רעיונות יצירתיים לשילוב בין ניסור בטון ובנייה בעץ.

  1. חיתוך בטון – ­טרם חיתוך בבטון יש חובה להתייעץ עם מהנדס שיבנה תוכנית חיתוך לקראת הפרויקט. התוכנית נועדה לדייק את החיתוך ולמנוע פגיעה בכבלי חשמל, צינורות גז או הורדה מסוכנת של עמוד תומך.
  2. מפרגולת בטון לפרגולת עץ

פרגולת בטון כשלעצמה חזקה ועמידה למזגי אוויר אבל המראה שלה משעמם ותעשייתי. פרגולת עץ לעומת זאת רגישה לנזקי מזג אוויר ויש צורך לתחזוקה תמידית בעקבות זאת. שילוב של השניים יוצר פרגולה עמידה, עם הצללה ומראה מיוחד.

 

איך עושים את זה?

קודם כל, מורידים את קורות הבטון העליונות, לפי יכולת המבנה ובשילוב עם רצון הלקוח. חשוב לוודא שלוקחים את שירותיהם של חברת ניסור בטון המבטחת את עבודתה (מומלץ גם ביטוח צד ג'), שמשתמשת בחיתוך יהלום ויש לה את הידע לקרוא את תוכנית המהנדס ולהוציא אותה לפועל.

לאחר הורדת עמודות הבטון אפשר להתחיל בעיצוב ובניית הסככה. לעומת עבודה בבטון, עבודות עץ  נותנות מקום ליצירתיות עם צבע וסוג העץ וניתן להתאימם לצורך ולטעם האישי של הלקוח. לאחר מכן יתבצעו מדידות ובדיקת התנאים בשטח לצורך הבנייה והרכבת קורות העץ.

בסוף הפרויקט תתקבל פרגולה ייחודית, עמידה, שנותנת צל והכי חשוב – בטיחותית.

 

  • גדר עץ

גדר / חומת בטון מסביב לדירה יוצרת הרגשה קלסטרופובית ומראה תעשייתי. לעומת זאת, גדר עץ נותנת הרגשה חמימה וביתית. חומת בטון אולי נדמית לנו שתישאר כזו לנצח, אבל גם אותה אפשר להחליף אם מספיק רוצים.

 

איך עושים את זה?

דבר ראשון, מחליטים על הסגנון. אפשר להוריד כליל את חומת הבטון ולהחליף את כולה בגדר עץ, אפשרות אחרת היא להשאיר עמודים מהחומה ובין העמודים האלו לחבר קורות עץ וליצור שילוב בין השניים.

את הרעיון משתפים עם חברת ניסור הבטון – שכן, הם ידעו אם זה אפשרי להוציא לפועל את מה שהלקוח מבקש (אם התנאים בשטח מאפשרים את זה). השלב הבא הוא תכנון של הגדר. אם ניסור החומה היה חלקי – יש לעשות מדידות לקראת בניית קורות העץ  ולהרכיבם. אם כל חומת הבטון ירדה בניסור – יש לתכנן גדר עץ שלמה ולהתקינה.

 

  • מדרגות עץ במקום מדרגות הבטון

החלפת מדרגות בטון במדרגות מעץ נותנת מראה פתוח ומודרני לבית. האפשרויות לשלב עץ במדרגות הן רבות; מדרגות צפות, מדרגות העשויות כולן מעץ כולל הבסיס, מדרגות שבהן הבסיס עשוי מאלומיניום / ברזל וגרם המדרגות עשוי מעץ, ויש גם אפשרות לחפות את מדרגות הבטון בקורות עץ.

 

איך עושים את זה?

ראשית, יש לבדוק אם המדרגות ניתנות לניסור ולהורדה מוחלטת או שהן מהוות כבסיס תומך חשוב. במידה ואין אפשרות להוריד את המדרגות, תמיד אפשר לעשות להן חיפוי מעץ במקום.

לאחר שמדרגות הבטון נוסרו, מחליטים על הסגנון למדרגות העץ ועושים מדידות. בסוף הפרויקט המראה המגושם שהיה פעם למדרגות יעלם, והמראה הטבעי של המדרגות ישרה הרגשה נעימה וחמימה.

 

לסיכום

בנייה בבטון נראית לעיתים כמו התחייבות שאי אפשר לחזור בה או לשנות אותה, אך יש חברות שהעיסוק העיקרי שלהן הוא להוכיח שגם יציקת בטון יכולה להיעלם ובמקומה 'יצמח' עץ – בצורת פרגולה, גדר או גרם מדרגות חדשות, שיתנו את האווירה הטבעית והנעימה לבית ולגינה.

 

מסור חשמלי

נווטו במאמר לפי נושאים