איך לפתוח סתימה במערכת ביוב עם כניסת בטון

כפי שיודע כל מי שניהל משק בית, ההרגלים שלנו קובעים במידה רבה את איכות הצנרת שלנו – למשל, אם נזרוק כמות רבה של מגבונים לחים לאסלה, אנחנו עלולים לסבול מסתימות חוזרות ונשנות.

עם זאת, לא כל סתימה בביוב או תקלה כללית בצנרת קשורה להרגלים שלנו ולעיתים תיווצר סתימה בשל גורמים חיצוניים.

חלק מהסתימות נוצרות בשל חדירת שורשים וחומרים אורגניים אחרים וחלק מהסתימות עלולות להיווצר בשל כניסת בטון למערכת הביוב, כאשר סתימות כאלו מסובך יותר לפתור.

 

מה גורם לסתימות בטון?

לכאורה חדירת בטון למערכת ביוב היא דבר תמוה – בטון הוא לא חומר טבעי כגון שורשים שמצוי סתם ככה בטבע וכמו כן מערכת הביוב היא מערכת סגורה שלא אמורה לאפשר לבטון להיכנס. כדי להבין כיצד נכנס בטון למערכת הביוב, נפריד את סתימות הבטון לשני סוגים:

סתימה כתוצאה מפסולת בניין:

זהו סוג סתימת הבטון הנפוצה יותר, והיא מתרחשת כתוצאה מפתחי ביוב לא מכוסים היטב, או לחילופים פועלי בניין שמעוניינים להיפטר מפסולת בניין במהירות ללא מחשבה על ההשלכות. סתימה זו מאופיינת בחתיכות בטון, מתכות, פלסטיק ושאר פסולת בניין.

 

סתימה כתוצאה משאריות יציקת בטון:

זהו סוג יותר נדיר של סתימה ומאתגר יותר להתמודדות. סתימה זו מתרחשת כתוצאה משאריות של יציקות בטון שחדרו למערכת בעת בניית בריכות הביוב, או בשל תקלה שגרמה לחדירת בטון לצנרת.

 

כיצד ניתן לפתוח סתימת בטון בביוב?

סתימות בטון הן אולי הסתימות שהכי קשה לפתוח, שכן מדובר בחומר קשה שנדרש כוח רב כדי לפנות ולהוציא – בטח בהשוואה לסתימות שנגרמו מחדירת שורשים או חומרים אורגניים אחרים המתפרקים יותר בקלות.

מסיבה זו נדרש אמצעי חזק במיוחד לפתיחת הסתימה – שימוש בביובית. יש לזכור כי ישנן סוגים שונים של רכבי ביובית, כאשר לא כל סוג מתאים ויש לבחור את הביובית המתאימה לפתיחת סתימות בטון.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שלא כל התקלות דומות ומצריכות את אותן אמצעים, ומסיבה זו פעמים רבות נדרש לבצע צילום פנימי של הצנרת הכולל מיפוי שלה ומציאת המיקום הספציפי של התקלה. צילום זה נעשה בעזרת מערכת צילום מיוחדת שנכנסת מתחת לאדמה ומאפשרת לנו לאתר את מיקום התקלה.

 

כמה תעלה פתיחת סתימת ביוב בבטון?

אין מחיר קבוע לפתיחת סתימת בטון בביוב, מכיוון שאופי הטיפול תלוי בתקלה, במיקום שלה בצנרת (ככל שנדרש לרדת עמוק יותר כך הטיפול מתייקר), סוג הביובית בו יש לעשות שימוש וגורמים נוספים. כמו כן, אינסטלטורים שונים יציעו מחירים שונים.

 

היכן ניתן לשכור שירות פתיחת סתימות בתל אביב?

אינסטלטור בתל אביב אל-עד הוא אינסטלטור מומלץ המספק שירותי אינסטלציה שונים כולל פתיחת סתימות בטון. השירות ניתן בתל אביב, רמת גן, גבעתיים ובני ברק במשך כל שעות היממה בימים א' עד ה' וביום שישי בבוקר.

 

 

נווטו במאמר לפי נושאים