לכמה זמן מחזיק ליטוש בטון ולמה לעשות את זה

רצפות בטון הן מזמן כבר לא נחלתם של מפעלים בלבד.

היום ניתן לראות שימוש ברצפת בטון ככלי עיצובי הן במגזיני עיצוב והן ממש בשטח.

שימוש בבטון ליצירת רצפה שתשלב בעיצוב מודרני הוא מומלץ מאוד, ויחד עם זאת חשוב שתדעו שרצפת בטון דורש תחזוקה מסוימת.

בטון הוא חומר שידוע בתכונות הספיחה שלו, ולכן פעם בכמה זמן יש צורך בליטוש בטון כדי לשמור על המראה הנקי שלו.

 

מה זה ליטוש בטון

אז כמו שאמרנו, זה נפוץ מאוד להשתמש בבטון גם בתחום הבנייה, גם בתחום השיפוצים וגם בעולם עיצוב הבית. אולם, הנתונים הטבעיים של הבטון מחייבים שעם הזמן ייווצרו בו קילופים או סדקים. תיקון של פגעי זמן שמצטברים בבטון נקרא ליטוש בטון.

אם לא נשתמש במונחים מקצועיים אלא בשפה שכל אחד יוכל להבין, נאמר שהמטרה של ליטוש הבטון היא תיקון פגעי זמן ושחזור מראה חלק ואחיד במשטח בטון.

 

כמה זמן מחזיק ליטוש בטון

החשיבות של בחירת חברה איכותית לביצוע ליטוש בטון באה במיוחד לידי ביטוי כשמתעסקים בסוגיית משך הזמן שליטוש בטון מחזיק. ליטוש בטון של חברה לא מקצועית יכול לגרום לנזקים באיטום, בצבע ובגורמים נוספים בתקינות הרצפה. לעומת זאת ליטוש בטון של חברה ממוצעת יחזיק כשנתיים, וליטוש בטון של חברה מקצועית ידרוש מכם להזמין אותה שוב רק אחרי עשר שנים.

 

למה לעשות ליטוש בטון

יש לא מעט סיבות שהופכות בטון לחומר שכדאי להשתמש בו לריצוף. למשל, ריצוף בבטון הוא ידידותי יותר לסביבה. סיבה נוסף לבצע ריצוף בבטון מלוטש היא שבטון מלוטש הוא קר פחות מאריחים וקל יותר לתפעול שוטף מפרקט. צריך לעשות ליטוש בטון בשביל להמשיך להנות ממרבית היתרונות של הבטון כחומר לריצוף.

 

סיכום

לסיכום, ליטוש בטון הוא תהליך שאתם חייבים לעשות כדי לשמור על רצפת הבטון שלכם – בין אם אתם משתמשים בו לריצוף של חניון, של גינה או של פנים בית. לשימוש בבטון לצורך ריצוף יש יתרונות רבים, וחבל שלא תוכלו להנות מהם (מה שיקרה אם לא תבצעו ליטוש בטון כשעולה הצורך בכך).

קיר

 

נווטו במאמר לפי נושאים