כיצד להתקין ארון חשמל בקיר בטון

ארון החשמל הביתי הוא ליבת הפעילות החשמלית של כלל המכשירים במשק הבית.

דרכו מנותבת אספקת החשמל לצרכנים השונים, ולכן הוא קריטי ביותר – בלתו אין חשמל.

התקנת ארון חשמל היא מלאכה מורכבת הדורשת ידיים של בעל מקצוע מוסמך.

בכתבה הבאה נעסוק בהתקנת ארון חשמל בתוך קיר בטון.

 

הארון יוצא מהארון

לפני שנדבר על ההתקנה בקיר הבטון כדאי להכיר בקצרה את ארון החשמל. ארון החשמל הוא למעשה קופסא עשויה פלסטיק או מתכת אשר בתוכה נמצא לוח החשמל הביתי. לוח זה מורכב מחלקים שונים – מפסק זרם ראשי, פיוזים, חוטי חשמל ועוד – אשר למעשה שולטים בזרימת החשמל התוך ביתית. החשמל מועבר מחוץ אל הלוח בארון דרך המפסק הראשי, ומשם זורם אל נקודות החשמל השונות בבית באמצעות הפיוזים.

מטבעו, ארון חשמלי הוא דבר מסוכן ביותר אשר עלול להוביל להתחשמלות. לכן ישנן הגדרות ברורות לגבי מיקום הארון (בבית, ולא בחדר המקלחת או המרפסת), החומרים ממנו הוא עשוי ואופן השימוש בו. למעשה, הדברים היחידים המותרים לאדם שאינו חשמלאי הם להרים או להוריד מפסקים בתוך הארון ולסמנם. כל התעסקות אחרת מחייבת תעודת חשמלאי מוסמך.

 

זהו הקיר – נעים להכיר

תפקידם של קירות הבטון בבית ישראלי סטנדרטי מתחלקים לשני חלקים עיקריים: לשמש כקירות יסוד אשר תומכים בבית, ולהוות מעטפת לחדר הממ"ד המשמש להגנה מפני פגיעת טילים. הבטון הוא חומר מוצק ומרוכז וקידוח בו הוא אירוע לא פשוט כלל. עקב כך התקנת ארון חשמל בו תהיה מורכבת יותר מהתקנה בקיר העשוי מחומר גלם אחר.

 

התקנה נכונה

הדבר החשוב ביותר בהתקנת ארון חשמל היא פנייה לגורם המתאים. כאמור, כל התעסקות שאינה בסיסית ביותר עם הארון מחייבת חשמלאי, ועל אחת כמה וכמה מלאכה מורכבת כמו התקנת ארון חשמל, אשר דורשת העברת חוטי חשמל דרך הקירות וקידוח עדין ומדויק. ענף בעלי המקצוע הוא ענף רווי מעשי רמאות ונוכלות למיניהם – לכן שווה לעשות בדיקה מעמיקה ולבחור חשמלאי אמין ובעל המלצות גם אם הוא גובה מחיר גבוה יותר.

בהקשר ההתקנה בקיר בטון, ההעדפה הברורה היא לתכנן את מיקום הארון עוד לפני יציקת הבטון לקיר ובכך לאפשר עבודה קלה יותר לכל המעורבים במלאכה. זאת כמובן ומדובר בבית חדש מן הטפחות. בהקשר זה חשוב לזכור שמיקום ארון מחייב אישור, ולכן התכנון הנכון מצריך גם את קבלת ההיתר המתאים.

כאשר מדובר בהתקנה חדשה עבור בית בנוי מדובר בעניין יותר סבוך, היות ומתווה החשמל כבר מאורגן בכותלי הבית וחשוב לא לפגוע בו. בבית בנוי יש להציג את תוכנית החשמל לחשמלאי המתקין, על מנת שידע לפעול לפיה. המלצה נוספת היא להיעזר בשירותה של חברה קדיחה המתמחה בקידוח ארונות חשמל, כך שלא תיווצר פגיעה ביסודות הבית ובחשמל כתוצאה מההתקנה החדשה.

 

איש שרות

נווטו במאמר לפי נושאים