הדרכות בטיחות שחשוב לעבור כשעובדים עם בטון

עבודות בטון, זהו שם למכלול רחב של עבודות מורכבות וחיוניות, הנעשות עם בטון בענף הבניה והשיפוצים, אשר מצריכות ידע מקצועי, כלי עבודה מיוחדים, הבנה יסודית באופן העבודה והקפדה על כללי בטיחות נוקשים, המיועדים להגן על העובדים בעיקר, אך גם על מי שנמצא בסביבה ועל הרכוש בקרבת שטח העבודה.

חברת צמח בטיחות מספקת הדרכות בטיחות, לצד מגוון שירותים בתחום הבטיחות, למגוון חברות וארגונים במשק, על ידי יועצי בטיחות ותיקים ומנוסים.

 

תחומים שונים של עבודה עם בטון

הדרכות בטיחות בתחום הן חיוניות, שכן עבודה עם בטון היא מגוונת מאוד וכוללת בתוכה תחומים שונים בתכלית, מרתקים ומורכבים, אשר מצריכים רובם ככולם, הקפדה על כללי בטיחות ברורים:

  1. יציקת בטון
  2. שינוע בטון
  3. שאיבת בטון
  4. ניסור בטון
  5. קידוח בטון

 

כל אחד מסוגי העבודות הנ"ל מתבצע באופן שונה בתכלית אבל רובם ככולם מצריכים הקפדה יתרה על כללי בטיחות, כדי למנוע פגיעה באדם וברכוש.

 

כללי בטיחות מקובלים לעבודה עם בטון

בטון הוא חומר בעל תכונות ייחודיות: בתחילה הוא נוזלי וצמיגי. עם הזמן הוא מתקשה, עד שהופך לחומר קשיח מאוד. למעשה, בטון מחשב כה עמיד וקשיח עד כי צריך להשתמש בלהבים מצופים שבבי יהלום כדי לנסר אותו.

יחד עם זאת, הצמיגיות שלו בתחילת התהליך היא חיונית ולכן יש חשיבות גדולה לקצב עבודה מהיר, לפני שהבטון מתחיל להתקשות.

היבט זה עשוי לגרום לפעולה נמהרת מתוך לחץ ולסכנות בטיחותיות שונות ועל כן קיימים הכללים הבאים בתחום יציקות בטון:

  1. תכנון עבודה לפי שעות אור לאורך היממה
  2. הצבת שילוט, תאורה, גידור והכוונה
  3. הסדרי תנועה לכניסה ויציאה של מערבלי בטון
  4. ייצוב משאבות בטון ומכשירים כבדים אחרים תוך התייחסות לפני הקרקע

 

כללי בטיחות בתחום ניסור בטון:

  1. הפעלת הכלים על ידי צוות מיומן בלבד
  2. הרחקת עוברים ושבים מאזור העבודה
  3. הסרה מפוקחת של גושי בטון מנוסרים, למניעת נפילה
  4. הקפדה על ציוד מגן אישי

 

לסיכום

הדרכה מקצועית לבטיחות בעבודה עם בטון יכולה למנוע נזק לרכוש, כמו גם פגיעה בסביבה, בדגש על בני אדם בסביבת העבודה ובעיקר להגן על חיי אדם מפני פגיעה.

ההדרכה כוללת את כל ההיבטים החשובים לשמירה על כללי הבטיחות ומספקת לעובדים את הידע הנחוץ, לצורך עבודה בטוחה, יעילה ואיכותית.

ההדרכה מחזקת את תחושת הביטחון האישית של העובדים ומאפשרת להם ליישם את הכללים תוך שמירה על כללי העבודה הנהוגים במקום העבודה.

צמח בטיחות מספקים מגוון שירותי בטיחות על ידי צוות נבחר, של יועצי בטיחות מקצועיים ומנוסים, אשר מלבד צמצום תאונות במקומות עבודה מסייעים לכם בעקיפין לצמצם עלויות בטווח הארוך, תוך עמידה בחוקי מדינת ישראל. באופן הזה, גם תדמית העסק שלכם תתעצם, שכן הלקוחות שלכם, כמו גם רשויות הפיקוח יראו בכם עסק אמין, מקצועי ורציני יותר.

 

אתר בנייה

נווטו במאמר לפי נושאים