מה עדיף – בריכה מבטון או מפיברגלס?

כאשר מתלבטים איזו בריכה ביתית להתקין, עושים את האבחנה בין בריכות בטון לבריכות פיברגלס, תוך בחינת הדגם, האיכות, העלויות וההתקנה.

עשינו לכם קצת סדר – מה עדיף בריכת בטון או בריכת פיברגלס?

 

ההבדל באיכות בין בריכת בטון לפיברגלס

מבחינת האיכות לשני סוגי הבריכות יש יתרונות רבים. העמידות של בריכת הבטון גבוהה בכל תנאי מזג האוויר והתחזוקה שלה קלה מאוד וכוללת רק ניקיון וטיהור המים. בדומה לכך, בריכה מפיברגלס יכולה להחזיק לשנים ולכן גם האחריות עליה יכולה להגיע ליותר מ-30 שנה.

 

ההבדל בעיצוב בין בריכת בטון לפיברגלס

בבריכת בטון ניתן ליצוק את הבטון בעיצובים שונים ולתכנן אותה בצורה מקורית עם גימורים יוקרתיים, יריעות מ-pvc, חיפויי פסיפס או אריחי קרמיקה. גם בריכה מפיברגלס מגיעה במגוון עיצובים, צורות וגדלים וניתנת לעיצוב בהתאמה אישית. בחברת לגונה למשל, מייצרים את הבריכות לפי הצרכים והטעם האישי בין אם מדובר בצביעת הבריכה ובין אם מדובר בהדבקת אבני פסיפס בעבודת יד. החיפויים שלה עם גימורים יוקרתיים באופן שהצבע אינו דוהה. בין הדגמים הרבים מומלץ לבחור ברצפה המצופה בחומר גלם המונע החלקה. תוכלו להוסיף לבריכה גם מדרגות בעיצוב מותאם אישי, סילוני ספא, תאורת לד מיוחדת בתוך המים, רמקולים, שולחנות וכד'.

 

ההבדל בהתקנה בין בריכת בטון לפיברגלס

כאשר מתכננים לבנות בריכת בטון כדאי לדעת שיש צורך בהיתר בנייה אותו מגישים לוועדת תכנון ובנייה בעירייה ומחכים לאישור של מהנדס העירייה. על מנת ליצוק את הבטון חייבים להכין את השטח והתשתיות של החשמל, הצנרת, חדר המכונות ועוד ולפיכך יש צורך באישורים. יש גם לקחת בחשבון שההמתנה להיתר לוקחת זמן וכמוה גם תקופת הבניה. עם זאת, כאשר רוצים לבנות בריכה גדולה עדיף לעשות זאת מבטון. בבתים בהם אין מקום גדול להתקנת בריכת בטון, מומלץ להתקין בריכת פיברגלס בבור שנחפר בקרקע בצורה מהירה ויעילה, ללא צורך בהיתר בנייה וכאב ראש מיותר.

 

ההבדל במחיר בין בריכת בטון לפיברגלס

מבחינת המחיר בריכת הפיברגלס מנצחת בוודאות. היא זולה מכיוון שלא צריך להשקיע בעיצוב של החיפויים מכיוון שהם מגיעים בצורה מעוצבת דמוית זכוכית ולמרות שהיא מגיעה בגודל קטן או בינוני, הפיברגלס זול יותר מהבטון. לעומת זאת, הבטון הוא חומר מסיבי יותר ולכן גם מחירו בהתאם.

 

מה עדיף בריכת בטון או בריכת פיברגלס?

על פי כל הפרמטרים השיקול של מה עדיף צריך להיעשות על פי שיקולים אישיים. אם יש לכם בחצר שטח גדול ויש לכם תקציב גדול וסבלנות בחרו בבריכת בטון. אם השטח שלכם בחצר בינוני, התקציב קטן יותר ואין לכם זמן לחכות להיתרי הבנייה, בחרו להתקין בריכת פיברגלס שהיא לא פחות איכותית וטובה מהבטון. בריכה מפיברגלס שהדופן שלה בעובי 12 מ"מ אין ספק שהיא חזקה ובטיחותית.

 

ילד צולל

נווטו במאמר לפי נושאים