מדרגות מבטון אדריכלי

את החשיבות של מדרגות, בלא מעט חללים ומפלסים, לא צריך להציג בפניכם. מה שכן חשוב שתזכרו הוא שגם בתחום הזה, יש בחירות שהן פשוט מוצלחות יותר מאחרות.

ההחלטה על מדרגות מבטון אדריכלי, חלק בלתי נפרד מהפעולות שמבצעות חברות להחלקות בטון, יכולה לשפר את תנאי הפתיחה של המבנה שלכם בצורה דרסטית. מדובר בפתרון שמשלב בצורה אידיאלית בין אסתטיקה לפרקטיקה, צורך הכרחי בכל מבנה באשר הוא.

 

מהן מדרגות מבטון אדריכלי?

כשמדברים על מדרגות מבטון אדריכלי, מתכוונים למדרגות אשר לצורך העיצוב וההקמה שלהן משתמשים בחומר הגלם הזה. ייתכנו מספר אופנים באמצעותם ניתן להגשים את המלאכה, כשלרוב מדובר על כמה שלבים עיקריים: תחילת הדרך היא כמובן בתכנון מוקפד של המדרגות, מבחינת הגובה שלהן, כמות המדרגות, הגודל של כל מדרגה, מידת השיפוע וכן הלאה.

מבחינה טכנית, נהוג לבצע את המלאכה באמצעות יציקה של המדרגות על גבי הבסיס – יציקת הקונסטרוקציה של הקבלן. את החיפוי מהבטון עושים בעובי של מספר סנטימטרים לרוב, שהגימור תלוי כבר ברצון העיצובי של הלקוחות ובדרישות אחרות שעולות בכל מקרה נתון.

 

רשימה מרשימה של יתרונות

כבר מעצם ההגדרה של מדרגות מבטון אדריכלי אפשר ללמוד על החשיבות של המדרגות, ועל היתרונות שלהן. ראשית, בטון אדריכלי הוא חומר גלם שאין הרבה שיהיו עמידים ממנו. מדרגות מבטון זה, אולי החומר החזק ביותר שאפשר לחשוב עליו בנסיבות אלה, יישמרו היטב לאורך זמן, גם בתנאים מורכבים: המדרגות יעמדו בצורה מושלמת בנזקי מים, ויהיו גם חסינות מאש. פלוס אחר הוא שמדרגות מבטון אדריכלי לא נדרש לתחזק בצורה יוצאת דופן, כשאין צורך אפילו בפעולות בסיסיות מאד.

כשאנחנו מעצבים אלמנטים שונים במבנים שלנו, אנחנו מצפים מטבע הדברים לגמישות. אותה גמישות תאפשר לנו להתאים את הפריט למאפייני המבנה (למשל גודל השטח או הגובה בין המפלסים) וגם לרצונות העיצוביים או הצרכים שלנו. גם במקרה הזה אפשר להיות רגועים אם בוחרים במדרגות מבטון אדריכלי. חומר הגלם הזה נוח מאד לעיצוב, כשמומחים לתחום יוכלו להגשים כל צורך שמעלים הלקוחות שלהם. בהמשך לכך ניתן לשלב במדרגות אלמנטים מגוונים, למשל הטבעת קישוטים או הוספת תאורה ייעודית – מה שמשפר עוד יותר את הייחודיות של המדרגות ואת המראה האסתטי שמתקבל.

מדרגות מבטון אדריכלי מקלות מאד על יצירת השילובים המושלמים, דרישה מרכזית אחרת במבנים. אם בוחרים שהמדרגות תהיינה מאותו חומר גלם כמו הרצפה, לדוגמא, יוצרים את ההמשכיות הנדרשת במראה. אותה יצירה של מקשה אחת נחשבת לאסתטית כיום, מביאה למבנה את הסגנון שמעוניינים בו ויוצרת הרמוניה של ממש בין הרכיבים, שנכנסים לתוך המשוואה ומשדרגים אותה.

 

משימה למומחים בלבד

למרות היתרונות ה"טבעיים" של מדרגות מבטון אדריכלי, כדי שהם יתגשמו אתם צריכים להשקיע מאמץ בבחירת הגורם שייקח על עצמו את המשימה: החל משלב התכנון, דרך הקמת המדרגות ועד לגימורים הסופיים, למשל החלקה או יישור השטח.

זהו שדה משחק בו צריכים לפעול רק הטובים שבשחקנים, שמנוסים בעבודות בטון בכלל וביצירת מדרגות בטון אדריכלי בפרט. כשאתם בוחרים חברה לכן אתם צריכים לוודא כמה שנים היא פועלת בתחום, באילו עבודות בדיוק היא מתמחה וכן מהן ההתחייבויות שלה לגבי התהליך – לוח הזמנים, שלבי העבודה, עלויות וכן הלאה.

בדומה לתחומים אחרים הנוגעים לעיצוב הבית, גם במקרה הזה המלצה מועילה מאד היא להתרשם מעבודות קודמות שהייתה אחראית להן אותה חברה לפני שמקבלים החלטה, לכאן או לכאן. אל תתביישו לבקש מהחברה הפניה ללקוחות קודמים שלה, ואל תתעצלו להגיע "לשטח" ולראות את המדרגות בצורה בלתי ישירה.

מדרגות מבטון אדריכלי

נווטו במאמר לפי נושאים