האם צריך לשבור בטון בכדי לייבש את הרצפה אחרי נזילה

ספוילר – התשובה היא שאין צורך לשבור בטון בכדי לייבש את הרצפה, או קירות שניזוקו בעקבות נזילה, היום קיימות דרכים הרבה יותר יעילות ומתוחכמות לייבש את השטח לאחר נזילה.

חדר בשיפוץ

כל נזילה טומנת בה גם לא מעט נזקים, זה מתחיל מנזקים שנגרמים לרכוש שנמצא באזור הנזילה, נזקים קשים שנגרמו לצנרת ממה החלה הנזילה, ומגיע גם למים הנשארים כלואים בתוך הרצפה.

כאשר יש נזילה, למרות שהיא מטופלת מוקדם ככל שניתן בכדי שתוכלו לחזור לשגרה באופן כמה שיותר מהיר, עדיין המים מצליחים לחלחל ולהגיע גם אל מתחת לרצפה.

בכדי למנוע מאותם מים שנמצאים בתוך הבטון לפגוע בשלד המבנה, ולמנוע מהם ליצור נזקים נוספים, אנו צריכים לבצע ייבוש של הרצפה והבטון.

תהליך ייבוש הרצפה (או הקיר) לאחר נזילה מבלי צורך לשבור בטון

ישנם מספר שלבים בהם ניתן לייבש את הקיר, בכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר, חשוב לעקוב אחר השלבים ולבצע אותם כהלכה, חלק מהשלבים מצריך עבודה של אנשי מקצוע מובילים, חברת סמארט פלמברס מציעה לכם את השירות המלא, החל משירות אינסטלציה ועד לשירות תיקונים ושיפוץ השטח שניזוק.

 

שלב ראשון – עוצרים את המשך הנזילה :

השלב הראשון, הוא השלב בוא אנו לפני הכל עוצרים את המשך הנזילה ומפנים את המים, ראשית יש לעצור את ברז המים הראשי במידה ומדובר על נזילה מצינור, באם מדובר על נזילה בעקבות חדירת גשם, אנו צריכים לוודא ולראות מהם הגורמים לנזילה.

ברוב המקרים חדירת מים מהתקרה בעקבות מי גשם נוצרים מסיבה אחת פשוטה, המרזב ממנו אמורים לזרום מי הגשמים נסתם, ונוצרת שלולית, אותה שלולית מים מתחילה לחלחל אל תוך שטח הבית, לכן יש לוודא את תקינות המרזב ולהזמין איש איטום מומחה במקביל.

 

שלב שני – תיקונים ראשוניים :

אם מדובר על נזילה הנגרמה בעקבות חדירת מי גשמים, ראשית יש לפנות את השטח באמצעות שפכטל ולהוריד את שכבות הקיר החיצוניות הרטובות.

תיקון זה נובע משני הסיבות, האחת היא כמובן התיקון האסטטי והשנייה היא בכדי למנוע היווצרות פטריה ועובש על שכברות קיר אלו.

 

שלב שלישי – תיקון סדקים :

במידה וישנם סדקים שנוצרו בקיר, יש לתקן אותם באמצעות חומרים מתאמים המיועדים לצורך תיקון זה, כגון גבס מיוחד המכיל בתוכו חומרי איטום ומניעת היווצרות פטריות ועובש.

 

שלב רביעי – בהתאם לכמות הנזק שנגרם :

רבים נוטים לחשוב כי כל נזילה מצריכה חברה שתגיע אליהם לבית לבצע ייבוש תת רצפתי באמצעות מכשור מתקדם (שהעלות של תהליך זה היא לא תמיד זולה כל כך), אבל לא תמיד יש צורך בכך.

אמנם המים יוצרים נזקים לשלד המבנה, אבל יש כמויות של מים שהן סבירות איתם ניתן להתמודד, ובמשך הזמן הייבוש הטבעי של המים הוא תקין.

*הערה – אין לראות בזה המלצה שמונעת ממכם ביצוע של ייבוש תת רצפתי, בכדי לקבוע האם באמת יש צורך בביצוע תהליך זה, מומלץ להזמין איש מקצוע ולשלם לו את עלות הביקור והייעוץ.

נווטו במאמר לפי נושאים