באיזו מדינה בארה"ב הכי כדאי להקים חברת בנייה?

תחום השקעות הנדל״ן בארצות הברית הוא אחד המניבים והרווחיים שיש. דווקא בגלל המשבר שעבר שוק הנדל״ן האמריקאי, מחירי הדיור צנחו, ונפתחו אפשרויות רבות למשקיעים קטנים ובינוניים. אחד האלמנטים המשמעותיים בהשקעה בחו״ל הוא שיפוץ ושדרוג הנכס על מנת למכור אותו ברווח. אז איפה הכי כדאי להקים חברת בנייה בארצות הברית? על כך בכתבה הבאה.

 

השקעות בנדל״ן אמריקאי – מורה נבוכים

המשבר הגדול שעבר על שוק הנדל״ן בארצות הברית (המכונה משבר הסאב-פריים) הוביל לקריסה של שוק הנדל״ן ולמכירה של אלפי דירות במחירי רצפה. על כן, השקעות נדלן בארהב הפכו למשתלמות במיוחד בעבור משקיעים שונים, ורק בשנים האחרונות אנחנו עדים לחזרה של מחירי הדירות לרמת המחירים שהייתה לפני המשבר. עם זאת, עדיין לא מאוחר וקיימות לא מעט הזדמנויות להשקעה.

עבור המשקיעים השונים, ישנם שלושה אפיקי השקעה בנדל״ן בארצות הברית – השקעה בנכס, השקעה באמצעות קרן ועסקאות פליפ.

השקעה בנכס היא ההשקעה הבסיסית והמוכרת – המשקיע רוכש נדל״ן בטאבו, בוחר כיצד לנהל אותו, משכיר אותו ונהנה מהתשואה שהוא מספק. מדובר בהשקעה שלרוב תניב תשואה יציבה אך היא חשופה לתנודות בשוק ודורשת ידע והיכרות עם השוק המקומי.

השקעה באמצעות קרן היא שונה. בדרך כלל המשקיע נכנס כחלק מקבוצת משקיעים וקונה זכות בפרויקט יזמי גדול או פרויקט השבחה. במקרה הזה הקרן היא זו שאחראית על ביצוע הבדיקות וניהול הפרויקט, והמשקיע זוכה לקבל רווחים בסיום הפרויקט. הסיכון בעסקאות כאלו הוא יותר גדול כיוון שהפרויקט גדול ומורכב יותר, אך עם זאת גם התשואה גדולה יותר.

עסקאות פליפ הן עסקאות קצרות טווח, בהן המשקיע רוכש נכס במצב הרוס אך במיקום מצוין, משפץ אותו ומוכר ברווח גדול. עבור עסקאות כאלו, יש צורך בהקמה של חברת בנייה על מנת לנהל את תהליך השיפוץ ולחתוך עלויות.

 

איפה כדאי להשקיע בארצות הברית?

ארצות הברית מאופיינת בחוקים ונהלים שונים בין מדינות, ולכן נוצרים שווקים שונים למדי במדינות השונות. באופן מסורתי, המדינות בהן ההשקעה היא המשתלמת ביותר הן מדינות הדרום, אלו המכונות – The Sun Belts. מדובר על רצף המדינות המתחיל בקליפורניה במערב, ממשיך דרך נוודה ואריזונה ועד ג׳ורג׳יה ופלורידה. מדינות אלו נחשבות להשקעה טובה כיוון שהן מדינות אשר מושכות אליהן מהגרים רבים (מתוך ארצות הברית ומחוצה לה) ובכך מובטח ביקוש גבוה להשקעה בנדל״ן. מדינות אלו היו גם מהמדינות שנפגעו בצורה הכי משמעותית במהלך משבר הסאב פריים ולכן מחירי הנדל״ן בהן צנחו. יחד עם זאת, כיוון שהן מדינות אטרקטיביות עבור מהגרים, המחירים בהן מתאוששים במהרה – מה שהופך אותן למדינות מושלמות להשקעה.

 

דברים נוספים שכדאי לדעת לפני שנכנסים להשקעה כזו

כמו בכל עסקת נדל״ן, לבטח כאשר מדובר על עסקה בחו״ל, חשוב לעשות שיעורי בית לפני שנכנסים לעסקה. בדיקה של מחירי הדיור, בירור עם מתווכים מקומיים לגבי האזור, וכמובן בירור של החוקים השונים בסיוע של עורכי דין מקומיים – ימנעו מצבים לא נעימים וטעויות שעלולות לחסל את הרווחים.

חברת בבנייה

נווטו במאמר לפי נושאים