חיפוי רצפה אפוקסי

חומרי אפוקסי הם חומרים בעלי יכולת לשפר, לשדרג ולתקן מגוון משטחים. באמצעות אפקוסי ניתן לצבוע מתכת כדי למנוע החלדה, אפילו מתחת למים. באמצעות דבק על בסיס אפוקסי ניתן להדביק כל סוג של חומר ולעשות זאת היטב.

באמצעות חומרים על בסיס אפוקסי ניתן לתקן ולצפות שיש, אמבטיות וכיורים. בנוסף, ניתן גם לבצע חיפוי כזה גם על רצפה וכך, להשיג כמה וכמה יתרונות מהותיים וראויים לציון.

 

איטום ללא פשרות

באמצעות שימוש באפוקסי ניתן לבצע חיפוי של מגוון רחב של ריצופים ובפרט – רצפת בטון ואריחי בטון. באמצעות צפוי מסוג זה ניתן לשדרג לאין ערוך כל רצפת בטון, החל ברצפה שנמצאת בחניונים, דרך רצפה של בתי מלון, חדרי מדרגות או משרדים וכלה ברצפה של בתי מגורים.

בין היתרונות המעולים של חיפוי מסוג זה ניתן להזכיר את האטימה המדויקת. כאשר קיימת רצפה שעשויה להיות חדירה למים או נוזלים, כאשר ישנם אי אילו סדקים (או כאשר רוצים למנוע אותם מלכתחילה) חיפוי אפוקסי יעשה את העבודה. חיפוי מסוג זה הופך את הרצפה לבלתי חדירה למים באופן מוחלט.

 

עמידות משופרת לשחיקה

גם הבטון החזק והעמיד ביותר עשוי במהלך הזמן לעבור תהליך טבעי של שחיקה. בטון עשוי להיסדק באופן שגם אם אין בכך סכנה לשבירה ממשית, הרי שיש בכך פגם לא אסתטי ולא נעים לעין. חיפוי רצפה אפוקסי נותן מענה מצוין גם לכך.

בעוד שיש חיפויים שיתאימו מאוד לשימוש ביתי או משרדי, יש גם חיפויים שנועדו להשיג עמידות טובה במיוחד, גם ברצפות של מפעלי תעשיה או ברצפה של חניונים. האפוקסי מגן על הבטון כך שאפילו משקלים כבדים לא יביאו לשחיקה והמשטח יישאר יפה, אחיד, בלי סדקים.

 

אפוקסי שקוף וגם צבעוני

בין התכונות היפות של חומרי אפוקסי ראוי לציין את מגוון הצבעים והגוונים שיש בנמצא. אפוקסי יכול לשמש לחיפוי ללא צבע, בדומה לציפוי לכה. כך, ניתן לשמור על המראה הטבעי של הרצפה שלכם. אבל במידה ורוצים להעניק לרצפה צבע שונה, אפשר בהחלט למצוא חיפויים בצבעים שונים.

ישנם צבעים שיכולים להתאים לרצפה של הבית וישנם צבעים שיתאימו מאוד למשטחים כגון חניונים, למשל, בזכות יכולת החזרת אור לטובת הנראות. במידת הצורך השימוש ייעשה באמצעות חומר מקשר, שיסייע לאפוקסי להתחבר לרצפה באופן מושלם. לא ייווצרו קילופים בועות וכדומה. יש לציין שניתן ליישם גם חיפוי מבריק, בסגנון משי ובעוד סגנונות רצויים אחרים.

לא רק צבעים שונים וגוונים שונים יש בנמצא לחיפויי אפוקסי מובחרים. יש בנמצא גם אפשרות לבחירה במרקמים מגוונים. ניתן להעניק מרקם חלק לחלוטין, נעים למגע. אם רוצים, אפשר גם לבחור במרקם יותר גרגירי. ישנם חומרים על בסיס אפוקסי שיכולים להתאים כחומר מונע החלקה, ומכאן ההתאמה לחיפוי של חדרים רטובים, מקלטים, מחסנים, חדרי כביסה וכיוצא בזה.

 

אפוקסי – זה כדאי

את האפוקסי ניתן להתאים למרצפות שונות ולרצפות מגוונות, כאשר ישנה שליטה גם בעובי של החומר שאותו מיישמים. לעיתים יהיה עדיף שהחיפוי יהיה דק במיוחד. לעיתים יהיה עדיף לבחור חיפוי עבה יותר. זה תלוי כמובן בשאלות כגון באיזה סוג של רצפה מדובר, האם זו רצפה החשופה למזג האוויר או שזהו משטח מקורה. יש הבדל בין חיפויי אפוקסי למפעל תעשייתי או לכביש בטון או חניה לבין חיפוי ביתי.

לסיכום, חיפוי אפוקסי יכול להיות מצוין מטעמים אסתטיים וגם מטעמים פרקטיים. יש לחיפוי הזה יכולת להגן על הרצפה, לשמר אותה, למנוע נזקי מים

חיפוי רצפה אפוקסי

נווטו במאמר לפי נושאים