איטום רצפות באפוקסי

כאשר רצפות מתיישנות, הן עשויות להיראות פחות מבריקות ופחות זוהרות. לעיתים, הרצפות הישנות נראות ממש דהויות, מאבדות את הצבע ואפילו מצהיבות. במקרים עוד יותר קשים, ניתן לגלות שהרצפה גם נסדקת. זה לא יפה וכמובן גם לא אסתטי, אבל עשויה להיווצר בעיה נוספות.

רצפה שחוקה או סדוקה לא רק מתלכלכת יותר מהר וקשה לנקות אותה אלא היא גם עשויה להיות יותר חדירה למים ולנוזלים אחרים. מהו הפתרון? אפשר כמובן להחליף את הרצפה שהתיישנה. אבל יש פתרון הרבה יותר פשוט, הרבה יותר זול והרבה יותר נוח.

כל מה שצריך לעשות זה לבצע איטום מקצועי. לאחר איטום רצפות באפוקסי הרצפה לא רק תיראה הרבה יותר טוב. כך, הרצפה גם לא תהיה חדירה למים והיא יכולה לקבל מראה מבריק על פי המידה הרצויה.

 

איטום – גם ברצפות חדשות

לפי מה שאמרנו בתחילת הדברים, ניתן להניח כי איטום של רצפות באמצעות חומרי אפוקסי הינו פעולה שתתאים לרצפות ישנות. אבל כמובן שלא חייבים לחכות לנזקים שייראו על הרצפה בכדי לבצע תהליך איטום איכותי.

הרבה מאוד אנשים כבר בחרו לבצע איטום כאמור גם על גבי רצפה שנראית חדשה למדי ואפילו – על גבי רצפות חדשות לחלוטין. מדוע? הסיבה מאוד פשוטה. אפוקסי הוא חומר חזק מאוד ועמיד מאוד. יתרונותיו הברורים ישמרו על הרצפה לאורך זמן. נזקים ניתן למנוע. סדקים ניתן למנוע. שחיקה ניתן למנוע. לאחר התהליך, כאשר יושם החיפוי על כל השטח הנתון – אפשר להיות רגועים.

 

חיפוי להגנה מושלמת

כדי להבין עד כמה יכול איטום רצפות באפוקסי להיות מוצלח ועמיד, ראוי לדעת שלא רק לקוחות פרטיים נוטים להזמין איטום שכזה. זהו איטום שיכול להיות מיושם בכל מיני גוונים ואפילו טקסטורות, והוא מקובל מאוד לשימוש גם בקרב לקוחות תעשייתיים.

באין ספור מפעלי תעשיה גדולים, באין ספור חניוני בטון וכן אצל לקוחות מסחריים, בקניונים ואפילו במגרשי ספורט נהוג ומקובל ליישם איטום רצפות בחומרי אפוקסי איכותיים. אגב, אלו חומרים שבתצורות ייעודיות שלהם משמשים גם לחיפוי מכשירי חשמל כגון מכונות כביסה, מייבשי כלים, מקררים. החיפוי מונע חלודה וקורוזיה והוא בעל מראה אסתטי להפליא.

חומר שמתאים לאיטום של רצפה במפעל, חומר שמתאים לאיטום גם במשטחים שעליהם נוסעים מדי יום אלפי כלי רכב ולעיתים גם כלי רכב כבדים, הוא ללא ספק חומר איכותי ועמיד במיוחד.

למעשה, חומרי אפוקסי בעלי הרכב ייעודי יכולים לשמש ביצירת דבקים יוצאים מן הכלל ואפילו להתאים לביצוע עבודות שונות בתנאי לחות, בתנאים חומציים ותחת מליחות גבוהה.

אם כן, הרי שזהו חומר איטום שבהחלט יהפוך את הרצפות, בכל מקום, למוגנות יותר משחיקה, מנזק, משריטות, והתפוררות, ויגן אובדן צבע וגוון.

 

בחרו בפתרון הנכון עבורכם

אילו עוד עובדות כדאי לדעת אודות איטום רצפות אפוקסי? הידעתם, למשל, שחיפוי אפוקסי ניתן ליישם בדרגות עובי שונות? אם רוצים, ניתן לבצע איטום בשכבה דקה למדי. עם זאת, ניתן ליישם גם שכבה הרבה יותר עבה, כאשר נחוצה הגנת יתר משחיקה או כאשר הסביבה מאוד לחה או מצויה תחת כיפת השמיים.

בנוסף, ניתן לבצע את האיטום בשכבה נטולת צבע, שקופה לחלוטין או צבעונית. ישנם צבעי אפוקסי לבחירה, ניתן לבחור מרקמים לפי הצורך ויש גם צבעים מבריקים. איטום יכול להתבצע בחומרי אפוקסי בעלי איכות דמוית מראה מחזירת אור, למשל כאשר מדובר באיטום של רצפת בטון בחניונים. זה משפר את הבטיחות. יש דרגות שונות של גווני מט ומרקמים, כך שהלקוח יכול לבחור את הפתרון הרצוי לו ביותר.

איטום רצפות באפוקסי

נווטו במאמר לפי נושאים