איתור נזילות בקיר בטון

קירות בטון הם קירות מסיביים שבתוכם מעבירים את הצנרת של הבית.

כאשר יש נזילה שלא יודעים את מקורה, חייבים לאתר אותה כדי למנוע נזק בלתי הפיך.

המאמר יפרט כיצד לאתר נזילות בקירות בטון.

 

כיצד מאתרים נזילות בקירות בטון?

ישנן מספר שיטות לאיתור נזילות בקירות:

  1. איתור באמצעות מצלמה תרמית או רובוטית – זוהי השיטה האופטימלית לאיתור נזילות בתקרה או בקירות מכיוון שמקבלים הדמיה של הקירות מבפנים בתלת ממד. בנוסף, ניתן למדוד באמצעותה את הטמפרטורה בקירות ולדעת היכן המקור המדויק של הנזילה.
  2. איתור באמצעות סיב אופטי – זוהי שיטה נפוצה המחליפה את כבלי הנחושת בהם היו מאתרים בעבר את הנזילות בקירות. היתרון של הסיב האופטי הוא בהעברת המידע על הנזילה באמצעות קרן אור.
  3. איתור באמצעות גלאי קול – כדי למנוע נזקים בקירות ישנם אנשי מקצוע שעושים שימוש בגלאי קול על מנת לאתר את הנזילה. היתרון של הגלאי הוא גם היכולת לנתח את הנתונים.
  4. איתור באמצעות חיישנים – זוהי שיטה מתקדמת הנעשית באמצעות גלאי אלקטרו מגנטי שהוא חיישן המזהה את הנזילה באמצעות קרינה.

 

מתי עולה חשד לנזילה?

במידה ורואים כתמי רטיבות על הקירות או עובש סימן שיש נזילה בבית שחייבים לטפל בה. בדרך כלל יופיעו כתמים בפינות או בחלקים העליונים של הקירות. במקרים חריגים הקירות אף יטפטפו מים. במידה והקירות מטפטפים, תקוו שלא מאוחר מדי והזמינו מאתר נזילות בהקדם האפשרי לאחר שסגרתם את הברז הראשי של המים. לאחר שמאתר הנזילה המקצועי יאתר אותה תוכלו לדעת אם היא נובעת כתוצאה מבעיה באינסטלציה או באיטום הקירות ולטפל בה ביתר יעילות. על מנת לאתר את הנזילה בצורה מוצלחת יש להתקשר למאתר מקצועי בסביבת מגוריכם. תוכלו לקבל המלצות מאתרי האינטרנט או מהאינדקסים השונים לבעלי מקצוע.

 

כיצד מתבצע תהליך האיתור?

אם אתם גרים בפתח תקווה או באזור, מזהים נזילה בבית ולא יודעים מה מקורה יש ליצור קשר באופן מיידי עם מאתר נזילות בפתח תקווה שזמין בכל רגע נתון. המאתר יבחן את השטח וידלה נתונים על סוג הצנרת, הגודל שלה, האזור בו היא נמצאת וינסה להבין מהם הגורמים שהביאו לנזילה. לאחר איסוף הנתונים יהיה קל יותר להתאים את אמצעי האיתור הנכון ביותר לגילוי הנזילה. לאחר איתור הנזילה המאתר יסיק את המסקנות ויציע טיפול ממוקד בנזילה באמצעות אנשי מקצוע לצורך זה. בפתח תקווה והסביבה עלולות להיות נזילות בצנרת מכיוון שהיא מקבלת לא מעט לחות מכיוון הים התיכון שעלולה לייצר בצנרת חלודה הגורמת לחורים ולהתפוררות. גם במקומות נוספים האקלים משפיע על מצב הצנרת וכמו כן תשתיות מים שחוקות, בלאי או תוצר של בניה לקויה. לפיכך, ישנה חשיבות רבה לטפל בנזילה על מנת שלא תתפתח והנזק של הצנרת יהיה בלתי הפיך.

 

תיקון צינור

נווטו במאמר לפי נושאים