איך להתקין ארון חשמל בקיר בטון

אחד הפריטים החשובים והקריטיים ביותר בבית הינו ארון החשמל.

אך, אנחנו לא תמיד נותנים לו את הקרדיט הנחוץ.

כשבונים בית חדש או רוצים לשפץ את ארון החשמל צריך לבחור את המיקום שלו בכובד ראש ולהתאים את מיקומו וגודלו לצרכי דיריי הבית.

 

מהו הארון חשמל

רובנו מכירים אותו בתור הקופסה הלבנה שנמצאת על הקיר ואנחנו פותחים אותה רק כשצריך לכבות או להדליק חלק מהחשמל בבית, נו הארון הזה שצריך להרים בו את פיוז כשהוא נופל.

בפועל ארון החשמל מכיל בתוכו את המערכת האחראית על מעבר החשמל אל תוך כל חלקי הבית. הלוח מחולק למעגלים על פי גודל הבית וההספקים הנדרשים לכל אזור. בנוסף בארון החשמל ישנם מפסקים (הפיוז שהרמנו כש"קפץ" החשמל) ומערכת להגנה מפני תקלות.

 

מיקום ארון החשמל

בבתים ישנים, תוכלו לראות שארון החשמל ממוקם מחוץ לבית, הדבר היה נוח למתגוררים בדירה. אך הוא גם גרם למספר תופעות מטרידות, מצד אחד ילדים שובבים שהיו יכולים להוריד או להרים את המפסקי החשמל, מצב שמצד אחד יכול להפריע למנוחתכם ומצד שני יכול להיות מסכן חיים אם בדיוק מישהו עובד על מערכת החשמל בבית.

מהצד השני הייתה תופעה רחבה של גנבים אשר היו מורידים את מפסק הדירה וכשדיירי הבית היו יוצאים לבדוק מה גרם להפסקת החשמל, הגנב היה מכה את מי שיצא ונכנס לגנוב את הבית.

בשל סיבות אלו, שונה החוק במדינה וכיום ישנה חובה להתקין את ארון החשמל בתוך תחומי הבית. ניתן להתקין אותו בכל אחד מהחדרים לבחירתכם למעט, חדרי אמבטיה ומרפסות (חדרים לחים ורטובים).

 

מי יכול להתקין את הארון

לאדם שאינו חשמלאי אסור לבצע כל עבודה הקשורה בחשמל הביתי ובאחד כמה וכמה בארון החשמל. על פי החוק, ישנן 3 פעולות המותרות לאדם שאינו חשמלאי: להרים או להוריד מפסק ולסמן את המפסקים.

לכן, כשאתם רוצים לבצע תיקונים או התקנה מחודשת של ארון החשמל אתם חייבים לצורך כך חשמלאי. שימו לב, בדרך כלל מדובר באנשים פרטיים ולכן עדיף לכם להזמין חשמלאי מהאזור בו אתם גרים, למשל אם אתם גרים במרכז הארץ, הזמינו חשמלאי מהמרכז.

 

איך מתקינים ארון על קיר בטון

לקירות הבטון בבית ישנם תפקידים חשובים מאוד, מצד אחד מדובר על עמודי התווך המחזיקים את מבנהו של הבית ואף הבניין כולו. מצד שני יתכן ומדובר בקירות של חדר הממ"ד אשר תפקידו להגן על תושבי הבית בעת פגיעה של טיל.

קידוח בקיר מהסוג נחשבת לקשה ולא פשוטה והתקנה של ארון קיר חדש דורשת קידוחים והעברתם של חוטי החשמל אל אותו האזור.

בשל כך, אם מדובר בבית חדש, עדיף לבצע את תכנון הארון עוד לפני שלב היציקה של הבטון והדבר מאפשר תכנון מוקדם ויציקה על בסיס המתווה הדרוש לארון החשמל. שימו לב, שבבתי קבלן או בבית אותו אתם בונים תדרשו לקבל אישורים מיוחדים למיקומו של הארון.

אם אתם רוצים להתקין ארון חדש בבית שעומד על תילו, תדרשו למצוא ולהציג לבעלי המקצוע את תוכניות החשמל ועדיף להביא חברה המתמחה בקידוח מהסוג, זאת כדי למנוע פגיעה במבנה של הבית.

 

איש שרות

נווטו במאמר לפי נושאים